سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
بازدید مجانی از موزه هنر و ادبیات کودک

بازدید مجانی از موزه هنر و ادبیات کودک

موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک از ۱۷ تا ۲۲ مهر به شکل مجانی پذیرای خانواده ها، کودکان و عموم علاقه مندان است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، موزه ملی «هنر و ادبیات کودک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در ۲۰ مهر ۱۳۷۹ با مساحتی در حدود ۵۰۰ مترمربع راه اندازی شده، در طول هفته آتی (از ۱۷ تا ۲۲ مهر) از ساعت ۸ بامداد تا ۱۶ عصر پذیرای بازدیدکنندگان دستاوردهای این نهاد در زمینه انتشار کتاب، تولید تئاتر، فیلم، انیمیشن، سرگرمی های سازنده و پژوهش های حوزه کودک و نوجوان است.
از دیگر بخش های این موزه میتوان به واحد معرفی نمایشگاه های مختلف تاریخی، ایران شناسی و اقوام متعدد ایران اشاره نمود.
همینطور در ورودی موزه، ویترین افتخارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره ها و مسابقه های فرهنگی، هنریِ، ملی و بین المللی قرار دارد.
موزه ملی هنر و ادبیات کودک که در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب تهران قرار دارد، ۱۲ آبان ۱۳۹۸ از جانب وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور به ثبت ملی رسیده است.
این موزه هم اکنون گنجینه ای پرارزش و گرانبها در حوزه تصویرگری، منابع صوتی و تصویری، پوستر، کتاب، ماکت، عروسک، نشان و تندیس، تجهیزات کاربردی و اسناد و مدارک سازمانی را گردآوری کرده که بازدیدکنندگان در هفته ملی کودک سال جاری از آن دیدن می کنند و با توضیحات کارشناسان موزه، بیشتر از پیش با تاریخچه این نهاد آشنا می شوند.
هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر، یادواره شهید علی لندی، با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سرتاسر کشور برگزار می گردد و اخبار فعالیت ها و جشنواره های مختلف کشوری و هم اکران مجانی فیلمهای سینمایی و تئاتر، و ده ها برنامه دیگر در پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kanoonnews.ir در دسترس می باشد.

منبع: