سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
عزیزی: به مقبره کوروش و کشاورزی مردم توأمان با هم نگاه نماییم

عزیزی: به مقبره کوروش و کشاورزی مردم توأمان با هم نگاه نماییم

به گزارش تور مسافرتی نماینده مردم شیراز در مجلس درباب اظهارات اخیر وزیر میراث فرهنگی عنوان کرد: ما باید به دو موضوع اماکن تاریخی یعنی میراث فرهنگی و مسائل مربوط به مردم توأمان باهم با نگاهی واقع بینانه دقت نماییم.
ابراهیم عزیزی در گفتگو با ایسنا در مورد اظهارات اخیر وزیر میراث فرهنگی درباره مقبره کورش و اینکه قوانین باید در جهت کشاورزی مردم آن منطقه انقباضی شوند بیان نمود: ما باید به دو موضوع اماکن تاریخی یعنی میراث فرهنگی و مسائل در ارتباط با مردم توأمان با هم با نگاهی واقع بینانه دقت نماییم. باید به این واقعیت توجه کرد که باید در جهت حفظ میراث فرهنگی تلاش نماییم و در کنار آن به امورات مردم هم رسیدگی کرده و مشکلات آنها را رفع نماییم.
وی اضافه کرد: نمی توان یک سویه با این مورد برخورد کرد؛ یعنی نمی توان نگاهمان را فقط به یک سوی موضوع داشته باشیم و یک سوی دیگر را رها کنیم؛ در کنار این مورد میراث فرهنگی و اماکن تاریخی باید به مسائل مردم هم دقت نماییم. بسیاری از مناطق اماکن تاریخی دارند که تخریب شده و دیگر آثاری از آنها باقی نمانده است؛ بر همین مبنا معتقدم باید به معیشت مردم هم دقت کنیم، حالا مردم برای امورات در ارتباط با معیشت خود با مشکلاتی روبه رو هستند.
نماینده مردم شیراز اظهار داشت: البته اشاره کردم که باید به این دو موضوع توأمان با هم دقت نماییم. در شیراز میراث تاریخی وجود دارد که می تواند بعنوان یک قابلیت تولید ثروت و درآمد داشته باشد که می طلبد برای حفظ و مراقبت از آنها برنامه عملی و برنامه ریزی داشته باشیم، اماکن تاریخی و میراث فرهنگی ما یک ظرفیت است و باید تلاش نماییم حداکثر تولید ثروت را از این ظرفیت داشته باشیم، اما از آن سو باید به زندگی مردمی که در این مناطق سکونت دارند هم دقت نماییم. این مردم هم مانند دیگر مردم مناطق مختلف کشور نیازمند دسترسی به یکسری خدمات فوریتی اجتماعی مانند حضور اورژانس و آتش نشانی و در کنار آن زیباسازی، سالم سازی و پاک سازی محیط محل سکونت خود هستند، این مباحث هم باید بعنوان واقعیت دیده شوند.
عزیزی در پاسخ به این سؤال که مشخصا در موضوع پاسارگارد، کشاورزی باید در اولویت باشد یا مقبره کوروش؟ بدون ذکر اقدام عملی خاصی فقط اظهار داشت: به هر حال اگر به سمت یک اقدام عملی گام برداریم می توانیم هردو مشکل را با هم رفع نماییم.

منبع: