سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
متخصص ارتودنسی غرب تهران

متخصص ارتودنسی غرب تهران

تور مسافرتی: اگر به دنبال متخصص ارتودنسی در تهران و متخصص ایمپلنت در تهران هستید، می توانید با مراجعه به سایت معتبر Dabi.ir پزشک متخصص مورد نظر خود را پیدا کرده و سپس از طریق اطلاعات تماس درخواست وقت قبلی را از پزشک بگیرید.

ایمپلنت دندانی و ارتودنسی

یکی از مهم ترین فعالیت های درمانی که در حوزه های علوم پزشکی بسیار کاربرد دارد، استفاده از روش های ایمپلنت دندانی و ارتودنسی است که غالبا در ترمیم دندان های آسیب دیده، از دست رفته و همچنین از بین بردن ناهنجاری های دندانی، دهانی و فک به کار برده می شوند. در واقع پروتز های دندانی و انجام انواع روش های ارتودنسی یکی از مهم ترین زیرشاخه های علوم دندانپزشکی هستند که امروزه با جدیدترین تجهیزات پزشکی در ترمیم دندان ها و درمان ناهنجاری های مربوط به دندان مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از پروتزهای دندانی اغلب پس از اعمال فرایند ارتودنسی روی دندان ها انجام می شود که البته انجام هر دو فرایند و تعیین زمان مناسب آن ها به پزشک متخصص شما بستگی دارد؛ اما غالبا این گونه روش های درمانی بدین صورت است که ابتدا ناهنجاری های فک و دندان با ارتودنسی انجام شده و پس از اتمام دوره درمان، مرحله ایمپلنت گذاری آغاز می شود و علت این اتفاق عدم حرکت پروتزهای دندانی در دهان است.

 

اگر ساکن شهر تهران هستید، می توانید با مراجعه به سایت دابی به نشانی اینترنتی Dabi.ir بهترین متخصصین شهر را پیدا کنید. سایت دابی با ارائه لیست جامعی از پزشکان متخصص شهر تهران در حوزه های درمانی مختلف از جمله متخصصین ارتودنسی، دندانپزشکان و متخصصین ایمپلنت امکان بررسی مشخصات کامل پزشکان را برای شما فراهم آورده است. بنابراین اگر به دنبال متخصص ارتودنسی در تهران و متخصص ایمپلنت در تهران هستید، می توانید با مراجعه به سایت معتبر Dabi.ir پزشک متخصص مورد نظر خود را پیدا کرده و سپس از طریق اطلاعات تماس درخواست وقت قبلی را از پزشک بگیرید.

 

ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنت دندانی یا پروتز دندان در واقع یکی از مهم ترین تجهیزات دندانپزشکی است که غالبا در ترمیم دندان های از دست رفته کاربرد دارد، به طوری که در حوزه های مختلف دندانپزشکی استفاده از پروتز دندانی را اصطلاحا "جایگزینی دندان" معرفی می کنند. در زمینه معرفی ایمپلنت های دندانی باید بگوییم این ابزار با تجهیزات پیشرفته ای طراحی می شوند و دارای انواع گوناگونی هستند؛ اما به طور کلی با توجه به کاربردی که در حوزه های درمانی و سلامت دهان و دندان دارند، عموما از تیتانیوم تهیه می شوند تا به راحتی با سلول های بدن انسان سازگار گردند.

استفاده از پروتزهای دندانی بیشتر زمانی انجام می شود که دندان و ریشه آن کاملا از بین رفته باشد، در این حالت پایه فلزی ایمپلنت درون استخوان فک جایگذاری شده و پس از جوش خوردن استخوان فک با پایه فلزی ، نوبت به گذاشتن تاج و روکش کردن دندان می رسد.

بنابراین پروتزهای دندانی نوعی ابزار مصنوعی هستند که جایگزین دندان های طبیعی می شوند و با توجه به آنکه اجرای این روش درمانی با استفاده از روش های خاص و کاربرد پیچ و مهره انجام می شود، پس از اجرای کامل این فرایند درمانی دندان های پروتز شده دیگر هیچ گونه حرکتی در دهان نخواهند داشت، بدین ترتیب اگر گفته می شوند پروتز دندانی باید پس از ارتودنسی انجام شود به این دلیل است که حرکت دندان ها به منظور موازی سازی فک باید انجام شده باشد، چرا که پس از پروتز گذاری هیچ گونه تضمینی برای جا به جایی دندان های پروتز شده وجود ندارد.

 

انواع ایمپلنت

استفاده از ایمپلنت با توجه به شرایط بیمار، وضعیت دندان ها، تجربه و تخصص دندانپزشک به روش های مختلفی انجام می شود؛ اما پیش از آن لازم است بگوییم پروتزهای دندانی نیز دارای انواع گوناگونی هستند تا در هر شرایطی نیاز افراد را در اجرای روش های درمانی پاسخ دهند. استفاده از پروتزهای دندانی برای خانم ها از سن ۱۵ سالگی و برای آقایان از سن ۱۸ سالگی انجام می شود که البته استفاده از نوع ایملپلنت به تشخیص پزشک متخصص شما بستگی دارد.

در این بخش انواع ایمپلنت های دندانی را مختصرا معرفی می کنیم:

Endosteal

این مدل مانند یک پیچ و استوانه تیغه ای شکل می باشد که از فلز یا سرامیک طراحی شده و درون استخوان فک کاشته می شود.

Subperiosteal

این مدل درون استخوان فک و زیر لثه جایگذاری می شود، از این رو غالبا از تیتانیوم تهیه شده تا با سلول های بدن و استخوان سازگار باشد.

Transos-teal

این مدل از ایمپلنت های دندانی شبیه یک قاب U شکل می باشند که از بافت لثه و از بین استخوان فک عبور می کنند و در نهایت به داخل دهان می رسند.

 

برای دریافت اطلاعات تماس متخصصین این حوزه در شهر تهران از جمله متخصص ارتودنسی غرب تهران، متخصص ارتودنسی شمال تهران و متخصص ایمپلنت در تهران می توانید به سایت Dabi.ir مراجعه کنید و از لیست بهترین متخصصین ارتودنسی و ایمپلنت در تهران، پزشک متخصص خود را انتخاب کرده و به اطلاعات تماس دسترسی پیدا کنید.

 

اول ایمپلنت دندانی یا ارتودنسی؟!

بسیاری از افراد در مراجعه به متخصصین ارتودنسی و متخصصین ایمپلنت از پزشک می پرسند بهتر است ابتدا ارتودنسی را انجام دهند یا اول پروتز دندان های از بین رفته؟!

در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم پیش از هر چیز انتخاب روش درمانی به نظر متخصص و وضعیت فک و دندان های بیمار بستگی دارد که ابتدا ایمپلنت انجام شود و سپس ارتودنسی یا بالعکس آن. با این حال طبق تحقیقات پزشکی انجام شده و عملکرد دندان ها پس از روش های درمانی مختلف، اجرای ارتودنسی پیش از انجام پروتزهای دندانی تجربه موفق تری بوده است. بنابراین اگر بخواهیم یک نتیجه کلی از اجرای این روش های درمانی روی بیماران مختلف ارائه کنیم، باید بگوییم افرادی که ایمپلنت دندان های خود را پس از اتمام فرایند ارتودنسی انجام داده اند، نتیجه بهتری داشته اند پس در پاسخ به سوال اول می توان گفت بهتر است ارتودنسی را پیش از اجرای پروتزهای دندانی انجام دهید؛ اما شاید بپرسید علت این اتفاق چیست؟

همانطور که می دانید ارتودنسی در زمینه ناهنجاری های دندانی و استخوان های فک انجام می شود تا دندان ها یکدست و موازی کنار یکدیگر قرار گیرند. در واقع زمانی که دندان ها با فاصله های نامناسب در کنار یکدیگر قرار می گیرند، استفاده از ارتودنسی توسط پزشک پیشنهاد می شود تا با اجرای این روش دندانی و با استفاده از براکت دندان ها به مرور زمان داخل دهان حرکت کرده و در نهایت فاصله مناسبی بین آن ها ایجاد شود که البته این روش تنها روی دندان های طبیعی قابل انجام است، چرا که پروتزهای دندانی با ثبات زیادی روی استخوان فک نصب شده اند و تحرکی در دهان ندارند.

بنابراین اگر قرار است در ترمیم دندان ها و زیباسازی لبخند صورت خود از ارتودنسی و ایمپلنت استفاده کنید، بهتر است که ابتدا ارتودنسی را انجام دهید و سپس مراحل ایمپلنت گذاری را شروع کنید تا ترمیم و بهبود وضعیت دندان ها به بهترین شکل ممکن انجام شود.

همچنین لازم است یادآور شویم در برخی مواقع فرایند ارتودنسی و ایمپلنت دندانی همزمان با هم انجام می شوند، چرا که در برخی مواقع لازم است از براکت های دندانی به عنوان یک تکیه گاه محکم برای پایه گذاری ایمپلنت ها و اجرای فاصله گذاری دندانی های طبیعی و با پروتزهای دندانی استفاده شود که در هر حالت تمامی مراحل درمان طبق نظر متخصص ارتودنسی و متخصص ایمپلنت بر اساس وضعیت بیمار انجام می شود.