سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون وزارت میراث خبر داد: اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به پاسارگاد

معاون وزارت میراث خبر داد: اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به پاسارگاد

تور مسافرتی: معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اختصاص اعتبارات ویژه برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، آگاهی داد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جواد واحدی هفتم آبان ماه، با بیان اینکه در مسافرت رئیس جمهور برای محور گردشگری پاسارگاد ۲۰۰ میلیاردریال اعتبار تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: مجموعه پاسارگاد بعنوان یک میراث جهانی پرارزش دارای ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری فرهنگی و تاریخی است و باید با برنامه ریزی زمینه جذب گردشگران بیشتری را فراهم آوریم. مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، به واسطه حضور آثار ارزشمندی همچون آرامگاه کوروش، تنگ بلاغی، تل تخت پاسارگاد، مجموعه سلطنتی و بسیاری آثار شگرف دیگر، همچون نگینی در خاک سرزمین ایران می درخشد.
وی بیان نمود: امیدواریم با به انتها رسیدن بیماری کرونا زمینه ورود هرچه بیشتر توریستهای داخلی و خارجی فراهم گردد.
واحدی اضافه کرد: در سالی که گذشت مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای زیرساخت های گردشگری مجموعه میراث جهانی پاسارگاد و مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای موزه پاسارگاد از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.
معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: باید با فراهم آوردن زیرساخت های لازم و ساماندهی زیرساخت های موجود هم زمینه جذب توریستهای داخلی و خارجی را در این منطقه فراهم نماییم و هم اقتصاد جامعه محلی اطراف مجموعه میراث جهانی پاسارگاد را رونق بخشیم.
عزت الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در جریان سفر به استان فارس و دیدار از مجموعه میراث جهانی پاسارگاد گفته بود که ۲۰ میلیارد تومان به این مجموعه اختصاص پیدا می کند که بیشتر این اعتبارات صرف زیرساخت ها، مرمت و تسهیلاتی که به مردم باید داده شود، خواهد شد.
ضرغامی همینطور اظهار داشته بود: پاسارگاد نمادی از مدنیت است، ازاین رو پاسارگاد متعلق به شخصیت جهانی کوروش است صرف نظر از این که در اینجا دفن شده یا نشده آنچه مهم می باشد احترام به شخصیتی است که متعلق به ایرانی ها است.
پاسارگاد مجموعه ای از سازه های به جامانده از دوران هخامنشیان است که آرامگاه کوروش، کاخ دروازه، کاخ بارعام، آرامگاه کمبوجیه، ساختارهای دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری و تنگه بلاغی در آن واقع شده است که تیرماه ۱۳۸۳ بعنوان پنجمین اثر تاریخی ایران در لیست میراث جهانی یونسکو با صددرصد رای موافق به ثبت رسید.

منبع: