سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در وبینار گردشگری مطرح شد؛ مطالبه مدیران میراث از دستگاه ها

در وبینار گردشگری مطرح شد؛ مطالبه مدیران میراث از دستگاه ها

به گزارش تور مسافرتی معاون گردشگری خطاب به مدیران کل استانی بر نظارت جدی برای اجرای دستورالعمل ابلاغی کمیته امنیت اجتماعی و انتظامی ستاد کرونا تصریح کرد و از آنها خواست از دستگاه ها برای عرضه گزارش مطالبه شود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، وبینار دستورالعمل اجرایی نحوه ورود توریستهای خارجی به کشور در روزهای شیوع ویروس کرونا در روزهای شیوع ویروس کرونا به منظور تعامل و تبادل نظر با ذینفعان با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، غلامرضا حاجی آبادی نماینده وزارت امور خارجه، مدیران کل ۱۵ استان کشور و رؤسای تشکل های بخش خصوصی در سالن فجر وزارت خانه اجرا شد.
شالبافیان با تاکید بر دغدغه اجرا و نظارت دستورالعمل ابلاغی کمیته امنیت اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا، بیان نمود: عمده ترین رویکرد مستتر در این دستورالعمل باز شدن مرزها با رعایت پروتکلهای بهداشتی و رونق مجدد گردشگری کشور است.
او افزود: برای اجرای درست این فرآیند الزاماتی وجود دارد و از جانب ادارات کل استانی باید تمام آنها شناسایی و پیگیری شود.
معاون گردشگری با اشاره به اهمیت نظارت بر رعایت این دستورالعمل اضافه کرد: باتوجه به رویکرد حمایتی این دستورالعمل اصرار ما بر این بود که بخش نظارت هم به وزارت خانه ما واگذار شود و این مورد باید بطور جدی مورد توجه قرار گیرد.
او خطاب به مدیران کل استانی بیان نمود: برای عرضه گزارش از سایر دستگاه ها باید پیگیری جدی صورت پذیرد. همینطور مجدداً دستورالعمل پروتکلهای بهداشتی تأسیسات گردشگری از جانب مدیران کل ابلاغ شود و هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی صورت گیرد.
شالبافیان با اشاره به اهمیت در کنار هم قرار گرفتن بخش دولتی و خصوصی، اضافه کرد: تمامی ما در یک کشتی نشسته ایم، موفقیت این فرآیند و رعایت این دستورالعمل به منظور موفقیت کل خانواده گردشگریست.
او با تاکید بر مدیریت چهار مرز زمینی بیان نمود: برای حضور مدیران کل و بخش خصوصی در عراق برنامه ریزی شود.
شالبافیان همینطور به صدور ابلاغیه ای در وزارت امور خارجه به کنسولگری ها اشاره نمود و اظهار داشت: بر طبق این ابلاغیه کنسولگری ها نگاه انعطاف پذیری خواهند داشت و با رویکرد حمایتی و منعطف مبادرت به صدور روادید خواهند کرد.
معاون گردشگری کشور در انتها ابراز امیدواری کرد که این فرآیند منجر به تقویت اشتغال گردشگری شود.
رویکرد منعطف وزارت امورخارجه در صدور روادید
حاجی آبادی با اعلان اینکه رویکرد این وزارت خانه رونق صنعت گردشگری ست، بیان نمود: وزارت خارجه تمام قد در پشتیبانی از حوزه گردشگری ایستاده است. دغدغه ما فعال کردن اشتغالزایی این صنعت است.
او با اعلان اینکه در حوزه صدور روادید محدودیتی برای ثبت درخواست ها در سامانه نگذاشته ایم، افزود: انجام سفر با اولویت گروهی و عرضه برگه رزرو محل اقامتی مورد تأیید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دو نگاهی هستند که لحاظ کرده ایم.
نماینده وزارت امور خارجه با تاکید بر اهمیت رصد و انجام بازرسی ها افزود: اعتمادسازی دو سویه بین دو وزارت خانه حائز اهمیت می باشد. حوزه نظارت ها باید بطور جدی صورت گیرد که این فرآیند به اشتغالزایی حوزه گردشگری بینجامد و تبدیل به محلی برای فعالیت دلالان و سوداگران ویزا نشود.
حاجی آبادی همینطور به انجام برخی تغییرات در سامانه روادید اشاره نمود و اضافه کرد: در گذشته محل رزرو اقامت اختیاری بود و الان به الزامی تغییر داده شده است. همینطور مدت اقامت و اعتبار روادید جهانگردی، درمانی و زیارتی از ۹۰ روز به ۳۰ روز رسیده و این فشردگی به سبب برنامه ریزی مراکز اقامتی انجام شده است.
همچنین در این نشست علیرضا طالبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رابطه با اتصال سایت ویزیت ایران و سایت ای ویزا برای دریافت برگه رزرو محل اقامتی بیان نمود: فهرست تأسیسات و آژانس های مسافرتی مورد تأیید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به چندین زبان در سایت ویزیت ایران قرار خواهد گرفت.

منبع: