سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
شالبافیان مطرح کرد؛ تقسیم نمایشگاه گردشگری تهران به بخشهای عمومی و تخصصی

شالبافیان مطرح کرد؛ تقسیم نمایشگاه گردشگری تهران به بخشهای عمومی و تخصصی

معاون گردشگری کشور اظهار داشت: باید نمایشگاه گردشگری تهران با نگاهی مبحث محور محل ملاقات ذینفعان گردشگری باشد؛ ازاین رو با تقسیم بندی ایام برگزاری این رویداد به دو بخش تخصصی و عمومی موافقت شد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان در نشست شورای سیاستگذاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که مقرر است از تاریخ ۹ تا ۱۲ بهمن ماه سالجاری در محل نمایشگاه های بین المللی استان تهران برگزار شود؛ مبحث بررسی برنامه و اقدامات کمیته های تخصصی این رویداد را با حضور رؤسای هر بخش و فعالین گردشگری مربوطه در دستور کار قرار داد و اظهار داشت: نمایشگاه گردشگری تهران باید محل ملاقات ذینفعان گردشگری باشد؛ ازاین رو هر الزامی که برای تحقق این مهم نیاز بود را می پذیریم. این اجبار شاید کاهش تعداد بازدیدکنندگان، کاهش تعداد غرفه ها و یا حتی پایین آمدن جذابیت های بصری این رویداد برای عموم باشد.
وی اضافه کرد: با عنایت به این که مخاطب اصلی این رویداد فعالان گردشگری هستند؛ ازاین رو پیشنهاد تقسیم بندی ایام برگزاری نمایشگاه به دو بخش عمومی و تخصصی بررسی گردید. بر این اساس با بیان زمان بازدید شامل دو روز نخست برای حضور بخش خصوصی جهت تعامل و برگزاری نشست های B2B و دو روز بعد به منظور مشارکت مردمی و حضور عموم، موافقت جمعی به عمل آمد.
بنا به قول معاون گردشگری رویکرد جدید نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران حرکت از جانب مخاطبین عام به سمت مخاطبین خاص است.
شالبافیان ضمن اشاره به این که نمایشگاه سال جاری مبحث محور خواهد بود؛ تصریح کرد: در تلاشیم در همه غرفه ها شامل داخلی و خارجی به محصولات متنوع گردشگری همچون گردشگری کشاورزی، خوراک، سلامت، دریایی و غیره بپردازیم و از حضور بخش های فرابخشی مرتبط همچون نهادهای تأثیرگذار در امر سفر، حمل و نقل، بانکهای عامل و بیمه ها بهره مند شویم.
شالبافیان همینطور مداقه بیشتر در برنامه هر یک از کمیته های تخصصی نمایشگاه گردشگری تهران را در دستور کار رؤسای مربوطه قرار داد و از آنها خواست تا با جزئیات بیشتر برنامه ریزی صورت گرفته را ارائه نمایند.
هم حالا کمیته های «روابط عمومی و اطلاع رسانی»، «بین المللی و تشریفات»، «امور استان ها»، «آموزش»، «گردشگری الکترونیک» و «استارت آپ ها»، «پشتیبانی» و هم «حفاظت و حراست» ذیل شورای سیاستگذاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران تشکیل شده است.