سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
چه مواردی برای گردشگران سلامت پساکرونا مهم است؟

چه مواردی برای گردشگران سلامت پساکرونا مهم است؟

تور مسافرتی: خراسان رضوی کمتر از ۲۵۰۰ نفر از ۵۲ کشور و منطقه در نظرسنجی گردشگران سلامت ۲۰۲۱ انجمن گردشگری سلامت (WTA) شرکت کردند تا باتوجه به برنامه ریزی سفرهای پساکرونا به صنعت میهمان نوازی، موسسه های گردشگری و آژانس ها یا مشاوران مسافرتی کمک کنند که درک بهتری از اولویت های گردشگران سلامت (گردشگرانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند) داشته باشند.
به نقل از تراول نیوز، آخرین نظرسنجی از WTA مشخص می کند در برنامه ریزی سفرهای سلامتی برای کاربران (طی دو سال آینده)، چه منابع، امکانات، فعالیت ها و پیشنهاداتی مهم هستند و چه چیزی اصلا مهم نیست و چه چیزی ممکنست بر آنان تاثیر بگذارد.
نظرسنجی آنلاین سه ماهه (آوریل، مه و ژوئن ۲۰۲۱) WTA که با همکاری دکتر دنی کسلر، استادیار دانشگاه Dongseo و کالج بین المللی در بوسان کره جنوبی انجام شد پیشنهادهای برتر و مهم را ارائه کرده است.
محیط هتل مطمئن و تمیز تایید شده در میان نسل های مختلف رتبه اول را کسب نمود و مواردی مانند دسترسی به متخصصان سلامت روان، ردیاب های تناسب اندام و برنامه هایی برای کنترل ضربان قلب، دسترسی به متخصص تغذیه، دسترسی به پزشکان برای مشاوره های انفرادی یا آزمایش های پزشکی که می تواند مستعد مبتلاشدن به مسائل پزشکی آینده را پیش بینی نماید و دسترسی به سایر پزشکان سلامت اهمیت نداشتند.
این رتبه بندی با یک پرسش قابل بحث دنبال شد؛ «زمان شروع باردیگر سفرها به چه نکاتی اهمیت می دهید؟».
سه مورد ایمنی از نظر فیزیکی، قرار گرفتن در معرض بیماری کووید- ۱۹ و دسترسی به فضاهای آرام، ساکت، طبیعت و فضای باز با اهمیت ترین موضوعات عنوان شده بودند.
در این نظرسنجی همین طور از پاسخ دهندگان خواسته شد تا در مورد رزرو سفرهای سلامتی در دو سال آینده و مواردی که اهمیت بیشتری دارد، رتبه بندی ارائه نمایند که شامل قیمت، انعطاف پذیری، اعتماد و مدیریت مقصد بود.
آن دیمون، رییس و مدیر عامل انجمن گردشگری سلامتی اظهار داشت: این یافته ها برای ارائه بینشی درباره بهبود صنعت گردشگری و اولویت سلامتی اهمیت دارد.
نتایج بررسی های نظرسنجی های گذشته نشان میدهد که اهمیت طبیعت بعنوان موضوع مهم و اولویت اصلی برای گردشگران سلامت بوده است اما حالا شاهد افزایش چشم گیر تقاضا برای خود مراقبتی هستیم برای اینکه افراد به سلامتی خود نسبت به گذشته اهمیت بیشتری می دهند.

منبع: