سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مهر خبر داد؛ بودجه ۲ ۱۴ هزار میلیاردی وزارت میراث فرهنگی برای نخستین سال قرن

مهر خبر داد؛ بودجه ۲ ۱۴ هزار میلیاردی وزارت میراث فرهنگی برای نخستین سال قرن

به گزارش تور مسافرتی بودجه وزارت میراث فرهنگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با حدود ۵۴ درصد افزایش رو به روست حالا باید این لایحه که امروز تقدیم مجلس می شود مورد ارزیابی نمایندگان قرار گیرد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، بودجه وزارت میراث فرهنگی در لایحه ۱۴۰۱ حدود دو هزار و ۱۴۷ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان است درحالی که پارسال این بودجه یک هزار و ۳۹۴ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزیابی شده بود.
در خلاصه بودجه وزارت میراث فرهنگی در بخش درآمد عمومی ۲۸۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بودجه و در بخش درآمد اختصاصی ۶۱۰ هزار میلیون ریال بعنوان درآمد اختصاصی در نظر گرفته شده است.
بودجه مصارف عمومی با تفکیکی بودجه هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای دو هزار و ۸۶ میلیارد تومان و در بخش مصارف اختصاصی ۶۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه سال ۱۴۰۱ وزارت میراث فرهنگی در بخش اعتبارات هزینه ای ۹۰ میلیاردریال در نظر گرفته شده است. اعتبار هزینه ای در بخش در ارتباط با برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه سال ۱۴۰۱ وزارت میراث فرهنگی برای کمک و عرضه حمایت مالی جهت تأمین سرمایه اولیه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیای بناهای تاریخی به منظور توسعه و گسترش فعالیتهای ایرانگردی و جهانگردی (موضوع قانون اصلاح مواد ۲و۷ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی) ۲۰ میلیاردریال ذکر شده است. همینطور سه میلیارد تومان حق بیمه سهم دولت اقشار خاص در تبصره هدفمندی یارانه ها ذکر شده که راهنمایان گردشگری هم شامل آن می شود. ولی تیموری معاون سابق گردشگری سال قبل درباره بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشته بود: بیمه راهنمایان یکی از مسائل مهمی بوده است که در سالهای اخیر پیگیری شده است اما با عنایت به شاخص ها و تعاریفی که سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه داشته، همواره با موانع جدی روبه رو بوده است. با این وجود پیرو پیگیری های به عمل آمده امسال بیمه دو هزار نفر از راهنمایان گردشگری در بودجه سال ۱۳۹۹ گنجانده و مقرر شد از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها و در چارچوب کمک به گروههای خاص، راهنمایان گردشگری هم از این امتیاز بهره مند شوند. همینطور جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران کشور هم پارسال اظهار داشته بود: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ که دولت به مجلس عرضه کرده، در تبصره های در ارتباط با اشتغال به صورت محسوسی جای گردشگری خالی است. از اصناف و صنایع مختلف نام برده شده اما اشاره ای به صنعت توریسم بعنوان یکی از مولدهای مهم اشتغال نشده است.