سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رویکرد اقتصاد مقاومتی در جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر

رویکرد اقتصاد مقاومتی در جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر

به گزارش تور مسافرتی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی اظهار داشت: ششمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با رویکرد اقتصاد مقاومتی امروز در موزه ملی شروع می شود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از روح الله حسین زاده اظهار داشت: «معاونت صنایع دستی می تواند بعنوان مویرگی ترین پروسه کسب وکار در زمینه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نقش ایفا کند.»
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی اضافه کرد: «جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر مجال تجلی جلوه درهم تنیده فرهنگ و پیشه بوده و زمینه ای است برای به نمایش درآمدن نگاه هنرمندانه و مهارت افرادی که “ساخت” را مشغله خود کرده اند و با خلق آثار این روایت را برای دیگران بازگو می کنند.»
او اشاره کرد: «صنایع دستی باید تا منازل مردم برود و بر روی میز آنها قرار بگیرد، همین طور در ادارات، ساختمان ها و صنوف مختلف نیز به کار برده شود. در حقیقت صنایع دستی باید نه بعنوان پیوست بلکه بعنوان جزئی از صنعت به حساب بیاید و این یکی از ارزش افزوده های صنایع دستی است.»
حسین زاده بیان کرد: «شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی بعنوان بازوی اجرائی معاونت صنایع دستی کار جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی را انجام می دهد.»
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی از ارسال بیش از ۳۵۰ اثر فاخر صنایع دستی به ششمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر آگاهی داد و اضافه کرد: «این آثار فاخر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و حدود ۱۷۰ اثر منتخب برای نمایش در جشنواره انتخاب شده است.»
او افزود: «در این جشنواره به شش هنرمند برگزیده نشان سرو سیمین ویژه جشنواره فجر صنایع دستی و به شش هنرمند برگزیده دیگر دیپلم افتخار اعطا می شود. در این دوره همین طور از ۱۴ فرزند ادامه دهنده راه پدران و مادران هنرمند و فعال در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی در قالب رویش باردیگر سرو تجلیل می شوند.»
حسین زاده اظهار داشت: «صنایع دستی ایران فاخر و در دنیا بی نظیر است. به دنبال این هستیم تا صنایع دستی در خانواده ها ادامه پیدا کند و به نسل های آینده منتقل شود. باید بر روی موضوعات بازآموزی، تجاری سازی و به روزرسانی صنایع دستی کار نماییم، این موضوعات می تواند در خانواده ها به وجود آید.»
معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعنوان متولی برگزاری و شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی بعنوان بازوی اجرائی وزارتخانه مجری برگزاری ششمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر است.
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ۱۵ امروز ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ و مراسم اختتامیه آن ۲۴ بهمن است. ساعات بازدید از نمایشگاه آثار منتخب در موزه ملی ایران ساعت ۱۰ تا ۱۶ است

منبع: