سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رییس سازمان حج و زیارت خبر داد پرداخت وام کم بهره برای سفر عتبات

رییس سازمان حج و زیارت خبر داد پرداخت وام کم بهره برای سفر عتبات

به گزارش تور مسافرتی رئیس سازمان حج و زیارت از عقد تفاهمنامه ای با یکی از بانکها برای پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان زیارت عتبات عالیات اطلاع داد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی، درباره اقداماتی که برای کاهش هزینه سفرهای عتبات عالیات باید صورت گیرد، اظهار داشت: بیشترین مشکل ما در اعزام های عتبات عالیات هزینه بلیت هواپیما است که در صورت حل این مسأله، قیمت ها کاسته می شود.
او اضافه کرد: به دنبال بازگرداندن چارتر در اعزام های هوایی با همکاری دستگاههای مرتبط هستیم که در صورت مهیا شدن، قیمت سفر به عتبات کاسته می شود.
رئیس سازمان حج و زیارت درباره روند سفرهای زیارتی عتبات عالیات توضیح داد: اعزام زائرین عتبات طبق روال در حال انجام می باشد، اما برای عتبات نوروزی (اعزام های ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۸ فروردین ماه ۱۴۰۱) پیش ثبت نام از روز شنبه ۳۰ بهمن ماه شروع شده و تا آخر روز جمعه ششم اسفندماه ادامه دارد که تا پیش از ظهر چهارشنبه چهارم اسفندماه بیشتر از ۳۰هزار نفر نام نویسی کرده اند که ۶۹ درصد متقاضی اعزام از راه مرزهای هوایی و ۳۱ درصد متقاضی اعزام از راه مرزهای زمینی هستند. بدیهی است در صورت بازگشایی مرزهای زمینی، میزان تقاضا برای اعزام زمینی افزایش خواهد یافت.
حسینی درباره سفرهای زمینی به عراق که الان انجام آن متوقف است و سفیر ایران در بغداد از وعده عراق برای بازگشایی مرزهای خاکی از ۱۳ اسفندماه اطلاع داده است، اظهار داشت: درباره بازگشایی مرزهای زمینی مطالبی از جانب مسؤولان ذی ربط در خصوص بازگشایی احتمالی از ماه شعبان (اسفندماه) بیان شده و ما هم برای این منظور برنامه ریزی کرده و با وزیر بهداشت مکاتباتی را درباره چگونگی رعایت و اجرای دستورالعمل های بهداشتی و دقت نظر در این حوزه داشته ایم که بمحض بازگشایی مرزهای زمینی اطلاع رسانی درباره نحوه اعزام ها و پروتکلهای مربوطه را خواهیم داشت.
وی همینطور درباره سفرهای زیارتی سوریه که از چندی پیش شروع شده و با استقبال متقاضیان روبرو شده است، اظهار داشت: پنج هزار و ۳۴۰ نفر ثبت نام کرده اند و اعزام ها در حال انجام می باشد که اوج اعزام ها را در نوروز پیشبینی می نماییم و درحال پیگیری و برنامه ریزی برای اعزام تمام متقاضیان هستیم.
معاون وزارت ارشاد سپس ضمن اشاره به انتظار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای حج تمتع، خاطرنشان کرد: با احتساب اعزام حداکثری ۸۵ هزار نفر در هر سال به سرزمین وحی، نزدیک ۱۵ سال طول می کشد تا این تعداد ودیعه گذاران اعزام شوند.
حسینی ضمن اشاره به مبحث حج تمتع ۱۴۰۱ و میزان آمادگی سازمان حج و زیارت، اظهار داشت: این سازمان برای سناریوهای مختلف کشور میزبان در پذیرش تعداد حجاج برنامه ریزی کرده و در این برنامه ریزی ها شرایط مختلف موضوعات اجرایی را مدنظر قرار داده و هر لحظه کشور میزبان اعلام نماید، آمادگی کامل برای اجرای هر نوع سناریویی را داریم.
رئیس سازمان حج و زیارت درباره عمره هم اظهار نمود: حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای فیش عمره هستند که این سفر زیارتی هم از سال ۹۴ تعطیل شد و هنوز بازگشایی نشده که در صورت رفع موانع اعزام سپرده گذارانِ در نوبت، انجام می شود.

منبع: