سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران: ایران زیرساخت های خودرا برای یک سونامی گردشگری آماده کند

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران: ایران زیرساخت های خودرا برای یک سونامی گردشگری آماده کند

خراسان رضوی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران اظهار داشت: باتوجه به حجم بالای واکسیناسیون به همکارانم در این عرصه سفارش کرده ام که زیرساخت های خودرا برای یک سونامی گردشگری آماده کنند.

علی همتی در گفت و گو با ایسنا درباب وضعیت صنعت گردشگری در دوران کرونا اظهار نمود: در ۲ سال قبل جامعه بشری با پدیده ای مواجه گردید که در زمینه های مختلف چالش هایی را ایجاد کرد، اما هیچ بخشی به اندازه حوزه گردشگری از آین آفت لطمه ندید. باوجود این که بیشترین لطمه ها را حوزه گردشگری متحمل شد، اما کمترین حمایت ها از این حوزه صورت گرفت.

وی افزود: بخش خصوصی، جامعه هتلداران، بخش های حمل و نقل، واحدهای پذیرایی، رستوران ها، اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری گرفتار زیان های هنگفتی شده و روزهای سختی را پشت سر گذاشتند. طبیعتا بخش های دولتی باتوجه به تعهداتی که به نیروهای انسانی خود داشتند با زیان های بزرگتری نسبت به بخش خصوصی مواجه گشتند. بخش های خصوصی نیز به آسانی از بیمه های بیکاری استفاده کردند و تعهدات خودرا در بخش نیروی انسانی به حداقل رساندند.

پس از ۲سال سخت کرونائی برای صنعت گردشگری به آینده امیدواریم

همتی درباب وضعیت شرکت توسعه گردشگری ایران در دوران کرونا اضافه کرد: شرکت توسعه گردشگری ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ۲ سال سخت را پشت سر گذاشته است، اما به آینده امیدواریم و تصور می کنم بعد از فراگیری واکسیناسیون و اقداماتی که در این دولت صورت گرفت با یک رشد محسوس و ملموس در زمینه گردشگری مواجه بودیم. همیشه به همکارانم سفارش می کنم که زیرساخت های خودرا برای یک سونامی گردشگری آماده کنند. امیدوار هستم زیان هایی که حادث شده به سرعت جبران شده و در پیک گردشگری به آمادگی قابل توجهی برسیم و خستگی خانه نشینی مردم در این ۲ سال کرونائی از بین برود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران درباب مهم ترین اقدامات این شرکت در نوسازی و بهسازی هتل ها اشاره کرد: بهسازی و ارتقاء سطح خدماتی که در اختیار داریم را در دستور کار قرار داریم و مقدمات آن مهیا شده است. موضوعات توسعه ای را در شرکت پیگیری خواهیم کرد و تعداد واحدهای ارائه خدمات را در سال آتی ارتقاء خواهیم داد. همین طور اعتبارات برنامه های توسعه ای و بهسازی واحدهای موجود در سال ۱۴۰۱ نیز پیش بینی شده و در طرح های کوتاه و طولانی مدت صورت خواهد گرفت.

نگاه اقتصادی به زوار مشهد و امام رضا(ع) به هیچ وجه مطرح نیست

همتی با اشاره به حضورش در مشهد و راه اندازی مجدد شرکت توسعه گردشگری خراسان رضوی اشاره کرد: خراسان رضوی یکی از ارکان گردشگری ایران شمرده می شود. وجود مضجع نورانی امام رضا(ع) حجت را بر ما تمام کرده است. نگاه ما این است که خادم زوار حضرت باشیم و نگاه های اقتصادی به هیچ وجه مطرح نیست. انشاالله شرکت توسعه گردشگری خراسان رضوی را با حمایت استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی احیا خواهیم کرد و اهتمام داریم در پیشبرد اهداف و سیاست های کلان گردشگری این استان نقش پررنگی ایفا کرده و خدمات متنوع تری را برای مجاورین و زائران مهیا نماییم.

وی درباب اهداف خود برای شرکت توسعه گردشگری خراسان رضوی اظهار داشت: باتوجه به ماموریت هایی که در اساسنامه شرکت توسعه گردشگری ایران تعریف شده، تنوع زیادی می توانیم در فعالیت ها داشته باشیم. البته اهداف شرکت توسعه گردشگری خراسان رضوی بستگی به سیاستگذاری هایی که در این استان صورت خواهد گرفت و تکالیفی که بر عهده شرکت توسعه گردشگری خواهند گذاشت، دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران افزود: توسعه و ارائه خدمات در زمینه های اقامتی، بهره برداری از مناطق نمونه گردشگری، جذب گردشگر خارجی، ورود به حوزه ساماندهی مباحث گردشگری سلامت و ارائه خدمات متناسب با اقلیم و فرهنگ کشورهای هدف در دستور پیگیری این شرکت قرار دارد.

همتی افزود: محدودیتی برای شرکت استانی در زمینه فعالیت ها متصور نیستیم و در هر حوزه ای از استان که نیاز به نقش آفرینی در رابطه با حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد، شرکت توسعه گردشگری آمادگی دارد نقش سازنده خودرا ایفا کند.