سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
پنجره مهر؛ باغ فین کاشان نگین سبز کویر مرکزی ایران

پنجره مهر؛ باغ فین کاشان نگین سبز کویر مرکزی ایران

تور مسافرتی: باغ جهانی فین کاشان همچون نگینی سبز بر گستره کویر خاکستری مرکزی ایران می درخشد.
دریافت ۶۸ MB
خبرگزاری مهر؛ گروه استانها – هادی نجف زاده: کاشان بعنوان دیار اولین ها یکی از شهرهایی است که جزو مقاصد اصلی گردشگران و مسافران نوروزی در فصل بهار است.
طراوت و شادابی هوای دلپذیر شهر کاشان همراه با چاشنی ایام گل چینی و گلاب گیری در ییلاق های اطراف کاشان مثل قمصر و نیاسر و برزک سبب شده است که بهار کاشان یک فصل دلپذیر برای سفر باشد.
باغ فین جهانی کاشان که پس از ثبت ملی در لیست آثار جهانی یونسکو نیز ثبت گردید، بگفته کارشناسان یکی از سه محل پربازدید استان اصفهان در آخرین نوروز پیش از شیوع ویروس کرونا و یکی از ۱۰ مقصد اصلی گردشگران و مسافران نوروزی در سطح کشور بوده است.
طبق آمار رسمی در آن سال روزانه بیش از ۶۰ هزار از باغ جهانی فین کاشان بازدید کردند که طبق آمار انتشار یافته از طرف اداره میراث فرهنگی کاشان در دو روز ابتدایی تعطیلات نوروز امسال بیش از ۱۵۰ هزار نفر از این اثر برجسته جهانی کاشان و ایران بازدید کرده اند که پیش بینی می شود این آمار باز هم افزایش یابد.
یکی از بخش های جذاب باغ جهانی فین کاشان علاوه بر ایوان ها و حیاط های زیبا همراه با درختان تاریخی سرو تاریخی، موزه ای است که در کنار این عمارت زیبا و جاودانی هویت اصیل و ماندگار کاشان و تپه های جهانی «سیلک» کاشان بعنوان یکی از نخستین خاستگاه های تمدن بشری را روایت می کند.
فیلمی که مشاهده می کنید معرفی این اثر جهانی است که از دریچه دوربین مهدی چهارباغی ضبط و ثبت شده و پوشش صوتی ویدئو برگرفته از مستند «ایران من» است.

منبع: