سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون امور موزه های سازمان آستان قدس رضوی: ۲۷ هزار زائر و توریست از موزه های آستان قدس بازدید کردند

معاون امور موزه های سازمان آستان قدس رضوی: ۲۷ هزار زائر و توریست از موزه های آستان قدس بازدید کردند

به گزارش تور مسافرتی مشهد ـ معاون امور موزه های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اظهار داشت: قریب به ۲۷ هزار زائر و توریست ایرانی و خارجی از موزه های آستان قدس رضوی بازدید نمودند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، مهدی قیصری نیک اظهار نمود: در ۵ روز ابتدایی سال جدید قریب به ۲۷ هزار زائر و توریست ایرانی و خارجی از موزه های آستان قدس رضوی بازدید نمودند.
معاون امور موزه های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی این حجم از بازدید را طی روزهای مشابه در مقایسه با سایر موزه ها در سرتاسر کشور رکوردی بی سابقه عنوان نمود.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، موزه مرکزی رضوی ۲۲ هزار ۳۸۲ نفر و موزه قرآن و هدایای رهبری و تالار استاد فرشچیان ۴ هزار ۳۴۵ بازدید را به خود اختصاص داده اند.
قیصری، وجود بیشتر از ۸ هزار شیء در ۱۶ گنجینه رضوی که مبین میراث تمدن شیعه و اسلام است را زمینه ساز حضور گسترده زائرین و مجاوران امام هشتم در موزه های آستان قدس رضوی عنوان نمود.
معاون امور موزه های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ساعات کاری موزه مرکزی را همه روزه از ۸ بامداد تا ۲۱ عنوان نمود و اظهار داشت: علاقه مندان می توانند از موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر حرم رضوی هم همه روزه از ساعت ۸ بامداد تا ۱۸ بازدید به عمل آوردند.
وی، همینطور ساعات کاری موزه فرش را همه روزه از ساعت ۸ بامداد تا ۳۰: ۱۲ عنوان و اظهار نمود: موزه مردم شناسی واقع در ضلع غربی صحن جامع رضوی همه روزه به جز تعطیلات رسمی برای بازدید عموم از ساعت ۸ بامداد تا ۱۲ فعال خواهد بود.

منبع: