سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مخبر: دولت با جدیت به دنبال برنامه ریزی برای انجام سفر ارزان است

در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مخبر: دولت با جدیت به دنبال برنامه ریزی برای انجام سفر ارزان است

معاون اول رئیس جمهور عصر امروز(سه شنبه) با حضور در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با توضیحات مسئولان دستگاه های مربوطه و همین طور ارتباط ویدئوکنفرانسی با استانداران سراسر کشور در جریان روند خدمت رسانی و اقدامات انجام شده برای تسهیل سفرها و افزایش امکانات رفاهی و درمانی برای مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفت.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد مخبر با تاکید بر این که دولت سیزدهم عزم جدی برای تقویت و سرمایه گذاری در بخش گردشگری دارد، اشاره کرد: مدیریت صحیح گردشگری در دولت و انسجام، همکاری و هم افزایی همه دستگاه های مربوطه به افزایش حجم سفرهای های نوروزی در مقایسه با سال ۹۸ و همین طور تقویت شور و نشاط و امید در میان مردم منجر گردیده است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سالهای قبل و همین طور تکمیل روند واکسیناسیون در دولت سیزدهم اظهار داشت: امسال یک نیاز جدی در بین مردم برای انجام سفرهای نوروزی حس می شد که خوشبختانه این اتفاق رخ داد و شاهد رونق سفر ها نسبت به شروع همه گیری کرونا در نوروز امسال بودیم.
مخبر با قدردانی از وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بمنظور ایجاد ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و همین طور ستادهای متناظر آن در تمام استانها و همین طور همکاری و هماهنگی همه دستگاهها برای مشارکت در مدیریت سفرهای نوروزی، تاکید کرد: مدیریت قرارگاهی و ستادی درباب انجام سفرهای نوروزی می تواند مدلی مناسب برای سایر امور اجرائی و اداره کشور شود.
مخبر با تاکید بر این که ظرفیت، خلاقیت و امکانات موجود در میان مردم در هیچ دستگاه دولتی و اجرائی یافت نمی گردد، اظهار داشت: به کارگیری ظرفیت مردم در تمام حوزه ها، زمینه ساز موفقیت و توفیق در انجام امور است؛ اما هنوز نتوانسته ایم مردم را در بحث گردشگری به صحنه بیاوریم که باید وزارت میراث و همین طور سایر دستگاهها با مدیریت صحیح این عقب ماندگی در بخش گردشگری کشور را جبران کنند.
معاون اول رئیس جمهور وجود چهارفصل و طبیعت بکر را از نعمت های بزرگ کشور دانست و به حجم بالای ورود گردشگران به شهر تهران اشاره و اشاره کرد: با برنامه ریزی های وزارت میراث شاهد بودیم که حجم بالایی از مردم کشور از آثار تاریخی، تفریحی و گردشگری شهر تهران بازدید کردند.
مخبر همین طور با اشاره به ظرفیت بالای دسترسی به دریا و وجود سواحل در کشور اظهار داشت: باید از ظرفیت دریا در شمال و جنوب کشور برای بحث گردشگری دریایی به خوبی استفاده گردد.
معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد: گردشگری ظرفیتی مغفول در کشور است که سرمایه گذاری های لازم دراین زمینه تا حالا انجام نشده و توجه و سرمایه گذاری در این بخش می تواند بمراتب از بخش های دیگر اقتصادی زودبازده تر شود.
معاون اول رئیس جمهور همین طور از دستگاه های دولتی و اجرائی خواست تا با امکان سنجی و پیگیری های لازم، چگونگی در اختیارقرار دادن ساختمان ها و امکانات عمومی و دولتی در استانهای کشور در روزهای سفرها خصوصاً تعطیلات نوروز برای اقامت مردم را در دستور کار خود قرار دهند.
مخبر همین طور اشاره کرد: باتوجه به حجم بالای سفرهای نوروزی و شور و نشاط و امید موجود در کشور در روزهای نوروز باید دستگاه های ذیربط لطمه شناسی لازم را دراین زمینه انجام دهند تا علاوه بر بررسی و پیگیری برخی نواقص، کمبودها و اشکالات در ارائه خدمات مطلوب به مردم، روند افزایشی سفرها امسال در سال های آتی ادامه یابد.
معاون اول رئیس جمهور همین طور بهره گیری از ظرفیت گروههای جهادی در انجام سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ را یکی دیگر ازنکات مثبت ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برشمرد و افزود: ظرفیت و انگیزه بالای گروههای جهادی برای خدمت رسانی به مردم باید مورد توجه قرار گیرد و این ظرفیت در کنترل جاده ها و ارائه خدمات به مردم خصوصاً در بخش پزشکی و درمانی در سال های آتی استفاده گردد.
مخبر با اشاره به گزارش پلیس راهور ناجا و همین طور وزارت راه و شهرسازی درباب کاهش تلفات و تصادفات جاده ای امسال در مقایسه با سالهای قبل اظهار داشت: لازم است دراین زمینه نیز لطمه شناسی ها صورت گیرد که البته برگزاری جلسات منظم خصوصاً تاکید هیئت دولت درباب اصلاح نقاط حادثه خیز از با اهمیت ترین عواملی بود که در کاهش آمار تلفات و تصادفات جاده ای موثر بوده است.
معاون اول رئیس جمهور همین طور با اشاره به گزارش استانداران جنوبی کشور در حوزه ورود حجم بالایی از گردشگران نوروزی به جزایر جنوبی گفت: باید فعال سازی جزایر با کمک سازمان بنادر و دریانوردی کشور و دستگاه های ذیربط در دستور کار قرار گیرد چونکه این جزایر جزو نعمت های خدادادی به کشور است و باید با ایجاد جذابیت های لازم زمینه های آشنایی و ورود مردم به این نقاط از کشور در سالهای آتی فراهم و تسهیل شود.
مخبر به استاندار هرمزگان فرمان داد که تا آخر سال جاری علاوه بر جزیره های فعلی، سایر جزایر در اطراف این استان به ظرفیت گردشگری کشور اضافه شود و اظهار داشت: دولت و تمامی دستگاهها و وزارتخانه ها آمادگی دارند دراین زمینه کمک ها و اعتبارات لازم را تخصیص دهند.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه آمار تصادفات و مرگ و میر در جاده ها در روزهای نوروز اشاره کرد: در موج بازگشت مردم از سفرهای نوروزی باید مدیریت لازم از طرف ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برای بازگشت امن و آرام مردم به شهرهای محل سکونتشان فراهم گردد.
مخبر همین طور گفت: تصمیمات جدی در دولت سیزدهم برای افزایش امکانات اقامتی شروع شده است و امیدواریم در چهار سال آینده بتوانیم قسمتی از مشکلات و مسایل را دراین زمینه حل نماییم تا برای بخش های دیدنی کشور امکانات اقامتی برای مردم در نظر گرفته شود.
معاون اول رئیس جمهور همین طور بر ضرورت انجام سفر ارزان برای مردم تاکید کرد و اظهار داشت: دولت با جدیت بدنبال برنامه ریزی برای انجام “سفر ارزان” است که دراین زمینه طرح های پیشنهادی وزارت میراث برای حل این مساله در دست بررسی می باشد.
دکتر مخبر مراقبت از زیبایی مناطق و جلوگیری از ورود پسماند و زباله به محیط های طبیعی را یکی دیگر از وظایف اساسی دولت دانست و از وزارتخانه های کشور و همین طور میراث وصنایع دستی خواست تا اقدامات و تمهیدات لازم دراین زمینه را انجام دهند.
مخبر در آخر اشاره کرد: بحث مسافرت و گردشگری مختص به زمان خاصی از سال نیست و باید دستگاه های ذیربط در طول سال آمادگی های لازم دراین زمینه را داشته باشند و همین طور می توانیم با ساماندهی و تقسیم بندی تعطیلات در طول سال امکان استفاده و بهره گیری مردم از نقاط مختلف کشور در فصول مختلف را فراهم نماییم.
همین طور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم با قدردانی از دستگاه های مربوطه که با همدلی و انسجام در هفته های گذشته کارنامه قابل قبولی در خدمت رسانی به مردم در روزهای نوروز را بجای گذاشته اند اظهار داشت: دولت مردمی نشان داد که می تواند در مباحث مهم بصورت قرارگاهی اقدامات مهم را با کمک مردم انجام دهد.
وی افزود: همه استانداران در روزهای نوروز وظایف خودرا به خوبی انجام دادند و همکاریهای لازم بین تمامی دستگاهها برای خدمت رسانی به مردم با وجود افزایش سفرها و حجم بالای گردشگران انجام شد.
وی همین طور از مخبر برای پشتیبانی های لازم و همین طور ابلاغ مصوبات درباب سفرهای نوروزی مردم قدردانی کرد.
پنج استاندار نیز در این مراسم بصورت ویدئوکنفرانسی گزارشی از مجموعه ترددها و اقامت ها، آمار فوت شدگان و مصدومان خصوصاً کاهش تلفات جاده ای در نوروز امسال در مقایسه با سالهای قبل، بازدیدها از موزه ها و جاذبه های گردشگری، اصلاح نقاط حادثه خیز برای کاهش آمار تلفات و تصادفات جاده ای، جهش در گردشگری دریایی، افزایش آمار حضور گردشگران در جزایر جنوبی کشور، چگونگی آماده سازی و تجهیز مراکز اقامتی و مدارس، تهیه ارزاق عمومی و آرد و نان برای استانهای با مقصد گردشگری بالا، نظارت بر مجتمع های بین راهی و همین طور میزبانی از توریستهای داخلی و خارجی در بوم گردی ها و روستاهای کشور ارائه کردند.
قبل از این مراسم نیز معاون اول رئیس جمهوری از نمایشگاهی که درباب مجموعه اقدامات و کوشش های انجام شده سازمان های مختلف برای انجام سفرهای امن نوروزی برای مردم برپا شده، بازدید کرد.

در این مراسم که نمایندگان ۲۳ دستگاه شامل راهور ناجا، سازمان اورژانس کشور، جمعیت هلال احمر و وزارت خانه های آموزش و پرورش و راه و شهرسازی و… حضور داشتند، دستگاه های مسئول در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گزارشی از اقدامات انجام شده و تمهیدات پیش بینی شده درباب سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ در حوزه های ایمن سازی و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ها، جلوگیری از افزایش قیمت بلیت ناوگان های جاده ای ریلی و هوایی، اقدامات درباب کاهش تلفات و تصادفات جاده ای، ماموریت های اورژانس و وزارت بهداشت برای درمان مجروحان تصادفات در محل حادثه و همین طور رساندن سریع و بموقع مصدومان به مراکز درمانی و بیمارستان ها، ظرفیت سازی و ایجاد امکانات اسکان نوروزی در مدارس و اماکن اقامتی، ایجاد ایستگاه های سلامت، خدمت رسانی، افزایش امدادگران داوطلب و جوان جمعیت هلال احمر و همین طور فعال سازی ۳۵ پست امداد و نجات ویژه خواهران ارائه کردند.