سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
یک هزار و ۹۵۵ نفر از گنجینه آثار مراجع تقلید در قم بازدید کردند

یک هزار و ۹۵۵ نفر از گنجینه آثار مراجع تقلید در قم بازدید کردند

به گزارش تور مسافرتی قم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم اظهار داشت: در روزهای نوروز یک هزار و ۹۵۵ نفر از گنجینه آثار مراجع تقلید در قم بازدید نمودند.

علیرضا ارجمندی با اشاره به بازدید سه هزار و ۵۸۹ نفر از موزه های تحت نظارت میراث فرهنگی در روزهای نوروز اظهار نمود: از این تعداد یک هزار و ۹۵۵ نفر از گنجینه آثار مراجع تقلید و یک هزار و ۱۰ نفر از موزه مردم شناسی خانه تاریخی زند بازدید نمودند.

وی با اشاره به اینکه موزه آثار مراجع در روزهای نوروز مورد استقبال شهروندان و مسافران استان قم قرار گرفت، اضافه کرد: گنجینه آثار مراجع تقلید در مجموعه فرهنگی تاریخی بیت حضرت امام خمینی (ره) واقع در بلوار معلم قم روایت گر سیره و زندگی نامه ۱۲ نفر از مراجع و فقهای برجسته شیعه همچون حاج شیخ عبدالکریم حائری و امام خمینی (ره) است.

ارجمندی با اشاره به اینکه قم شهر علم و اجتهاد است، افزود: باتوجه به فضای مذهبی و معنوی قم و سال ها حضور حوزه علمیه و مراجع تقلید در قم از سال ۹۲ موزه آثار مراجع تقلید برای معرفی هر چه بیشتر شخصیت عالمان شیعه به راه افتاده است.

وی بیان کرد: گنجینه آثار مراجع عظام به سبب مجاورت با بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مورد استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است.

منبع: