سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون سازمان هواپیمایی مدعی شد؛ ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم

معاون سازمان هواپیمایی مدعی شد؛ ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم

به گزارش تور مسافرتی معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری مدعی است گرانفروشی بلیت هواپیما به شرکتهای هواپیمایی برنمی گردد بلکه تقصیر واسطه ها و دلالان است.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، در ایام اخیر برخی مسیرهای پروازی با قیمت های بالا، سروصدای مسافران را درآورده است؛ بگونه ای که تا آخر تیر ماه، به هیچ عنوان بلیت پرواز تهران-مشهد زیر یک ملیون تومانی پیدا نمی گردد.
همچنین پروازها به مقصد کیش هم علیرغم گرمای هوا و کاهش تقاضا به جزایر جنوبی کشور، در آستانه یک میلیون تومانی به فروش می رسد.
این مسأله شامل پروازهای تهران-شیراز هم بوده و به سختی میتوان بلیت های زیر ۹۰۰ هزار تومان یافت.
قیمت جدید بلیت هواپیما نرخ نامه را دور زده است؟
اگرچه این ارقام تقریباً با سقف نرخ تعیین شده در آخرین نرخ نامه بلیت پروازهای داخلی مصوب شورایعالی هواپیمایی کشوری در ۱۳ دیماه سال قبل برابر است، اما با عنایت به کیفیت پایین خدمات برخی ایرلاین ها در پروازهای داخلی، تأخیرهای پروازی که عملاً به جزئی از صنعت هوانوردی تبدیل گشته و دیگر مشکلات مسافران پروازها، نارضایتی مسافران را به دنبال داشته است.
سازمان حمایت: گرانفروشی بلیت کار دو ایرلاین بود که شناسایی شدند
این در حالی است که سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پنجشنبه ۲۶ خرداد طی اطلاعیه ای در واکنش به گرانی بلیت پروازهای داخلی با غیر قانونی خواندن افزایش قیمت بلیت، اعلام نمود: اعلام کرد: «با توجه به گزارشات واصله در خصوص افزایش نرخ بلیت هواپیما در چند روز اخیر توسط برخی از شرکتهای هواپیمایی در بعضی از مسیرهای پروازی داخلی، طی بررسی های انجام شده مشخص گردید تغییرات بوجود آمده در نرخ های بلیت توسط دو شرکت هواپیمایی و بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار صورت پذیرفته است.»
معاون سازمان هواپیمایی: شرکتهای هواپیمایی هیچ وقت بلیت را گران نمی فروشند
حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره علت بالا نبودن قیمت بلیت پروازهای داخلی اظهار نمود: متأسفانه عرضه صندلی های پروازی به اندازه تقاضای بازار پروازهای داخلی نیست؛ در کشور بیشتر از ۸۰ میلیون نفری تنها تعداد ۱۵۰ فروند هواپیمای فعال که هم مقرر است پروازهای داخلی را پوشش دهند و هم خارجی که این عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارند؛ مضافاً این که مصوبات شورایعالی هواپیمایی در مورد نرخ بلیت پروازهای داخلی فصل الخطاب است و هر مرجعی که بخواهد بالاتر از این نرخ ها مبادرت به فروش بلیت کند، اساسا تخلف از مقررات رخ داده است.
گرانفروشی بلیت هواپیما کار ایرلاین ها نیست / به واسطه ها و دلالان برمی گردد
وی افزود: با گرانفروشان بلیت پروازهای داخلی برخورد می نماییم چه ایرلاین ها باشند که چه هر مرجع فروش بلیت دیگر؛ اما آنچه مورد تاکید است، اساسا ایرلاین ها و شخصیت های حقوقی شناخته شده هیچ وقت بالاتر از نرخ مصوب نسبت به بلیت فروشی اقدام نخواهند کرد. متأسفانه در لایه های پایین تر که می رسد و به طور عمده به واسطه ها یا برخی فروشگاه های مجازی که بعضاً هیچ مجوزی هم از سازمان هواپیمایی کشوری ندارد، برمی گردد، تخلفاتی را ما در سازمان هواپیمایی کشوری شاهد می باشیم اما امکان کنترل آنها بعضاً وجود ندارد.
خود ایرلاین ها کنترل کننده قیمت بلیت ها خواهند بود
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: ما در این سازمان نقطه اتکایمان را بر روی ایرلاین ها قرار می دهیم؛ ایرلاین بعنوان صادرکننده بلیت، باید کنترل فروش بلیت های پروازهای داخلی خویش را هم انجام دهد؛ کما این که اگر مسافری شاکی باشد، سازمان هواپیمایی کشوری مکلف به پیگیری و پاسخگویی به مردم است.
خوشخو اضافه کرد: اگر هر مسافری مجبور به خرید بلیت پروازی بالاتر از نرخ مصوب باشد، ما در سازمان هواپیمایی کشوری مکلف به رسیدگی با این تخلف و دریافت و بازگرداندن قیمت مازاد بلیت همان پرواز به این مسافر هستیم.
تعدادی هواپیما ظرف ۶ ماه گذشته وارد کشور شده است
وی با اشاره به اینکه کشور ما احتیاج به ورود هواپیمای جدید دارد اضافه کرد: با افزایش هواپیماها می توانیم بخشی از کمبود عرضه در مقابل مازاد تقاضا را پوشش دهیم.
معاون سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: هم اکنون تعدادی هواپیما ظرف ۶ ماه گذشته اضافه کرده ایم و درحال اضافه شدن هم هست؛ در تلاشیم تا چراغ خاموش تعداد هواپیماها را علیرغم محدودیت هایی که هست و برجام احیا نشد، افزایش دهیم تا بخشی از مشکلات هوانوردی برطرف شود.
۲۰ ایرلاین ایرانی فعال داریم
وی درباره تعداد ایرلاین های موجود در کشور اظهار داشت: مطابق قانون سازمان هواپیمایی کشوری بعنوان دستگاه متولی صنعت هوانوردی مکلف به بررسی درخواست های صدور مجوز ایرلاین های جدید است؛ ما در این سازمان الزاماتی داریم که بر مبنای موضوعات فنی-تخصصی، حائز شرایط بودن متقاضی تأسیس ایرلاین را بررسی می نماییم که یکی از آنها داشتن کفایت سرمایه است.
خوشخو با اشاره به اینکه شاید در نگاه اولیه صف متقاضیان راه اندازی شرکت هواپیمایی جدید، طولانی باشد اما در نهایت و خروجی می بینیم که تعداد چندانی شرایط و توانایی تأسیس ایرلاین را ندارند.
وارد کردن هواپیما به علت تحریم ها، کار بسیار پیچیده و سختی است
وی تاکید کرد: هم اکنون ۲۰ شرکت هواپیمایی مسافری داریم؛ برخی هم موافقت اصولی دارند که با مجوز تأسیس متفاوت می باشد چون پس از موافقت اصولی، بررسی می نماییم که آیا متقاضی، امکان تأسیس ایرلاین را دارد یا نه که البته کار سختی است چون با عنایت به تحریم هایی که وجود دارد، واردات هواپیما بسیار پیچیده است و خیلی ها موفق به انجام آن نخواهند شد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر ادعای معاون سازمان هواپیمایی کشوری در مورد گرانفروش نبودن ایرلاین های داخلی در حالی است که در اواخر سال قبل محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، از مصوبه انجمن شرکتهای هواپیمایی کشوری در مورد نفروختن بلیت هواپیما در نرخ هایی کمتر از ۶۰۰ هزار تومان حمایت تلویحی کرده بود.