سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد؛ صدور ۱۵ موافقت اولیه گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد؛ صدور ۱۵ موافقت اولیه گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی

به گزارش تور مسافرتی مشهد ـ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار داشت: از آغاز صدور دستورالعمل اجرایی گردشگری کشاورزی تا کنون تعداد ۲۲ طرح در جلسات کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، یوسف بیدخوری اظهار نمود: این موافقت های اولیه در جهت عملی کردن شعار «رونق تولید» و ایجاد تنوع در فعالیتهای گردشگری و بهره مندی و آشنایی شهروندان و گردشگران با فعالیتهای کشاورزی صادر گردیده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: عمده این طرح ها در شهرستان مشهد و بقیه در شهرستان های گلبهار، سبزوار، کلات، زاوه، طرقبه -شاندیز و فریمان قرار دارد.
وی اظهار داشت: این طرح ها بعد از دریافت استعلام های لازم و اجرای طرح مطابق با آیین نامه، پروانه بهره برداری دریافت کرده و به صورت قانونی مجاز به پذیرش توریست می شوند.
بیدخوری اضافه کرد: گردشگری کشاورزی که زیرمجموعه گردشگری روستایی قرار دارد به توسعه سکونتگاه ها و مناطق روستایی کمک می نماید و در این نوع از گردشگری، گردشگران با حضور در مزرعه ضمن آشنایی با طیف متنوعی از فعالیت ها و اقدامات حوزه کشاورزی، محصول مورد نظر خویش را به صورت مستقیم خرید می کنند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: در گردشگری کشاورزی تغییر کاربری رخ نمی دهد بلکه فضاهای مورد نیاز توریست با سازه سبک و هماهنگ با محیط طبیعی ایجاد می شود.
وی از مالکان مزارع بزرگ که دارای تنوع محصول تولیدی هستند دعوت کرد در این حوزه فعال شوند و درخواست خویش را جهت بررسی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و یا به ادارات شهرستان تحویل دهند.

منبع: