سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
ضرغامی در رونمایی محصولات دانش بنیان گردشگری: فضای مجازی را غیرقانونی و گناه می دانند

ضرغامی در رونمایی محصولات دانش بنیان گردشگری: فضای مجازی را غیرقانونی و گناه می دانند

به گزارش تور مسافرتی عزت الله ضرغامی اظهار داشت: در حوزه فضای مجازی گرفتار عقب ماندگی هستیم، اصولاً فضای مجازی به رسمیت شناخته نشده است، فعالیت استارت آپ هم به رسمیت شناخته نشده است و هر کاری در این فضا می خواهند انجام دهند، می گویند غیرقانونی می باشد و چون به رسمیت شناخته نشده، فکر می کنند گناه شده است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، همزمان با آیین رونمایی از محصولات گردشگری و صنایع دستی برخی از شرکت های دانش بنیان در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از حمایت همه جانبه از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان اطلاع داد و اعطای وام، تسهیلات و معرفی به دستگاه های دیگر را همچون شمول این حمایت ها برشمرد.
ضرغامی همینطور ایران را در حوزه تنظیم و رگولاتوری برخلاف حوزه نوآوری باتوجه به رتبه ۱۳۰ که در سال ۲۰۲۰ به دست آورده است، عقب مانده دانست و اصرار کرد که این عقب ماندگی با حمایت های همه جانبه از استارت آپ ها باید برطرف شود و از همین رو وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پلت فرم برنامه ریز سفر «بزنیم بیرون» حمایت کرده است.
او با تاکید بر ضرورت احصاء موانع و کمبودهای سفر در مناطقی که چندان مقصد سفر نیستند، اظهار نمود: برای یکپارچه سازی ارزش جدی قائلم، می تواند مشکل ما را حل کند. در حوزه بین رشته ای و یکپارچه سازی مشکل و کمبود داریم، در این عرصه عقب ماندگی ها را باید جبران نماییم. ما درباره گردشگری صحبت می نماییم، اما مسائل صنایع دستی و میراث فرهنگی به شدت در آن تنیده شده است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه درباره دغدغه هایی که برای حذف کسب و کارهای سنتی با ظهور مشاغل جدید وجود دارد، اظهار نمود: هیچگاه کسب وکارهای سنتی از بین نخواهد رفت، اگر کسی خواست بازی راه بیاندازد، حتما آن بازی ناصواب است. وجود هر دو کسب وکار، لازم و تقویت کننده است.
ضرغامی همینطور اشاره کرد: گردشگری را باید آسان و تسهیل نماییم، چون حق همه مردم است. معتقدم گردشگری بیمار است که اگر از سر جای خود بیدار شود، حال همه را خوب می کند و کمبودهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را حل خواهدنمود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که بعد از معرفی محصولات هفت استارت آپ در حوزه گردشگری و صنایع دستی سخن می گفت، عرضه و ایده های آنها را جسورانه، در فضایی راحت و سرشار از اعتمادبه نفس توصیف کرد و پارک ملی علون و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی که از آنها حمایت کرده است را سرمایه گذار خوبی دراین زمینه دانست و آنرا شجره طیبه جهاد دانشگاهی توصیف کرد.
او همین طور اظهار داشت: ما دنبال تقویت زیرساخت ها هستیم، هر کجا مانع دیدیم، آنرا برطرف می نماییم. کارهای زمین مانده زیاد داریم، وقتمان کم است، باید حمایت نماییم تا با این ظرفیت ذی قیمت، مشکلات مردم را برطرف نماییم.

به نوآوری نیاز داریم
روح الله دهقانی فیروزآبادی ـ رئیس جهاد دانشگاهی ـ با اشاره به اینکه حالا در دورانی زندگی می نماییم که نوآوری ها و فناوری های نرم و فرهنگی، اقتصادزا است، اظهار نمود: آینده بشر و سال هایی که در آن زندگی می نماییم، سالهای رونق و شکوفایی نوآوری ها و فناوری ها است. در این سال ها خوب به فناوری ها توجه کردیم و در کشور هم فناوری ها را توسعه دادیم؛ گردشگری، نقاشی، فیلمبرداری، دوربین عکاسی و… یک فناوری به شمار می روند، اما آنچه که امروز به آن نیاز داریم، نوآوری است. به واقع باید اندیشید که چه کالا، محصول و خدماتی را می توانیم عرضه نماییم که نوآورانه باشد.
او نیاز امروز کشور را گسترش نوآوری دانست و اظهار داشت: این امر باید به صورت خاص در حوزه فناوری نرم و گردشگری صورت گیرد. جهاددانشگاهی دو مأموریت برای خود قائل است، ابتدا توسعه صنعت و فناوری های نرم فرهنگی در کشور که تابحال اتفاق افتاده و در مرحله بعد حرکت به سمت ایجاد زیرساخت های نوآوری و محصول نرم فرهنگی است.

تعطیلی گردشگری در ماه محرم را حذف کنید
محمد حسین ایمانی خوشخو ـ رئیس پارک ملی علوم وفناوری های نرم و صنایع فرهنگی ـ که نمایشگاه محصولات دانش بنیان گردشگری و صنایع دستی به همت این پارک در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار داشت: با حضور آقای ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اتفاقات خوبی می افتد، یکی از کارهای خوب ایشان کشف ظرفیت های ناشناخته گردشگری ست، اصفهان و شیراز بسیار شناخته شده اند، اما ایشان در سفرهایشان درحال کشف جاذبه های گردشگری هستند.
او همین طور از این فرصت بهره برد و با یادآوری تعطیلی پارک ها، سینما، تئاتر و گردشگری در روزهای محرم، به جذابیت آیین های محرم برای توریستهای خارجی اشاره نمود و از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست نمود پیگیر رفع تعطیلی گردشگری در محرم باشد.
امید رضایی فر ـ مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ـ هم در امتداد اظهارات ضرغامی برای حمایت این وزارتخانه از استارت آپ ها اعلام آمادگی کرد و خطاب به مسؤولان جهاد دانشگاهی اظهار نمود: انتظار داریم مجموعه هایی شبیه به پارک صنایع فرهنگی بتواند به یک پیوست برای کلیه فناوری هایی که درحال ظهور و بروز است، تبدیل گردد.
رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق هم در اهمیت گسترش نگاه نوآورانه در اتمداد توسعه فناوری سخن گفت.
سیدمجتبی حسینی ـ موسس و مدیرعامل «بزنیم بیرون» ـ که از جانب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان پلت فرم برنامه ریز سفر رونمایی و عرضه شد، توضیح داد که هدف از راه اندازی این پلتفرم، توزیع متوازن سفر در سراسر کشور است.

منبع: