سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛ معافیت هتل ها از پرداخت مالیات

میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛ معافیت هتل ها از پرداخت مالیات

به گزارش تور مسافرتی، معافیت هتل ها از پرداخت مالیات، تعطیلی موزه ها در ایام عاشورا و تاسوعا، برگزاری مراسم آیینی ایام محرم واحتمال فروش دلاری بلیت پروازها همچون خبرهای گردشگری و میراث فرهنگی در این هفته بود.
خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ در این هفته همزمان با روز عاشورا و تاسوعای حسینی، مانند سالهای قبل ورود گردشگران به روستای ابیانه در ایام تاسوعا و عاشورا ممنوع گردید. در این زمینه حسین یزدانمهر رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نطنز اظهار داشت: به درخواست مردم روستا و تصویب در شورای اداری شهرستان، روزهای عاشورا و تاسوعا ورودی گردشگران و مسافران به این روستا ممنوع گردید. حسین یزدانمهر اظهار داشت: باتوجه به قرمز شدن شهرستان نطنز و روستای ابیانه به سبب شیوع مجدد بیماری منحوس کرونا و همینطور درخواست اهالی عزادار روستای تاریخی ابیانه، ورود گردشگران و مسافران به این روستای تاریخی در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی ممنوع گردید. همه ساله و پیش از شیوع ویروس منحوس کرونا، خیل عظیمی از گردشگران و دوستداران خاندان (ع) با حضور در روستای تاریخی ابیانه از آئین های سنتی و مذهبی این روستا همچون آئین ثبت ملی شده نخل گردانی و همینطور آئین جغجغه زنی و دیگر آئین های عزاداری این روستا در روزهای ماه محرم بخصوص روزهای عاشورا و تاسوعا دیدن می کردند.
موزه ها در تاسوعا و عاشورا تعطیل هستند همینطور در این هفته موزه های زیر نظر وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در ایام یکشنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ مرداد همزمان با تاسوعا و عاشورا تعطیل هستند. سازمان میراث فرهنگی وقت در سال ۱۳۹۴، تعطیلی موزه ها و اماکن تاریخی زیر پوشش وزارت خانه (سازمان سابق) را در شش روز از سال تصویب و مشخص کرده است. بر این اساس موزه ها، کاخ موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی زیر پوشش وزارت خانه میراث فرهنگی در ایام ۱۴ خرداد به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی (ره)، بیست و یکم ماه رمضان به مناسبت شهادت حضرت امام علی (ع)، بیست و پنجم شوال به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، نهم و دهم محرم به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی و بیست و هشتم ماه صفر به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) تعطیل هستند. سال جاری هم مانند سالهای قبل موزه های زیر پوشش این وزارت مانند کاخ موزه های نیاوران، گلستان، سعدآباد، موزه ملی و…، در کشور تعطیل بوده و امکان بازدید از آنها وجود ندارد. فعالیت این موزه ها روز ۱۸ مرداد از سر گرفته می شود.
احتمال فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به خارجی ها، پس از اربعین وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: فروش دلاری بلیت هواپیما فعلا ممنوع می باشد البته احتمال دارد پس از اربعین تصمیم دیگری گرفته شود. رستم قاسمی در حاشیه جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین اظهار داشت: بر مبنای جلسات اربعین مقرر است حدود ۵ میلیون نفر جابه جایی مسافر صورت گیرد و سهم همه ناوگان ها مشخص شده است. وی با اشاره به این که سهم ریلی حدود ۳۰۰ هزار نفر، هوایی ۶۰ هزار نفر است و مابقی زائرین از جاده ها جابه جا می شوند اظهار داشت: با توجه به این که شهریورماه اوج سفرهای داخلی است از مردم تقاضا می شود از وسایل حمل و نقل شخصی خود هم استفاده کنند. وی اظهار داشت: قیمت بلیت هواپیما همان ۶ میلیون تومان و قطار هم فعلا ۲۵۰ هزار تومان است که قیمت نهایی اتوبوس و قطار را از راه رسانه ملی به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.
معافیت بیمارستان ها و هتل ها از پرداخت مالیات سازمان امور مالیاتی از محاسبه نرخ مالیات صفر درآمد بیمارستان ها، هتل ها و مراکز اقامتی و تفریحی تا ۵ سال از زمان صدور پروانه بر مبنای قانون مالیات های مستقیم اطلاع داد. حجت الله مولایاری مدیرکل دفتر فنی و مدیریت ریسک سازمان امور مالیاتی در نامه ای از معافیت مالیاتی بیمارستان ها، هتل ها و مراکز اقامتی گردشگری غیر دولتی اطلاع داد. مطابق نامه مزبور، بر مبنای ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون مالیات های مستقیم، بیمارستان ها، هتل ها و مراکز اقامتی گردشگری غیر دولتی که از آغاز سال ۱۳۹۵ از جانب وزارت خانه های بهداشت یا گردشگری برای آنها پروانه بهره برداری صادر شده، تا ۵ سال از زمان صدور پروانه و در مناطق محروم تا ۱۰ سال از زمان صدور مجوز از دستگاههای مربوطه، معاف از مالیات هستند و مالیات متعلقه با نرخ صفر برای آنها محاسبه می گردد.
یک مشکل دیگر برای بیمه راهنمایان گردشگری رئیس جامعه انجمن های راهنمایان گردشگری با اعلان اینکه حمایت بیمه ای از راهنمایان حذف گردیده است، اظهار داشت: وزیر گردشگری با نامه نگاری به معاون اول رئیس جمهور بر بازبینی این شاخصه تاکید داشته است. محسن حاجی سعید در رابطه با بیمه راهنمایان گردشگری اظهار داشت: حمایت بیمه ای از سفرای فرهنگی کشور که در مجلس و دولت قبل پایه گذاری کرد، در دولت جدید درحال حذف شدن است. راهنمایان گردشگری از وزارت میراث فرهنگی انتظار دارند به قولی که در روز جهانی راهنمایان داده شده عمل کرده و نسبت به توقف آیین نامه نحوه معافیت بیمه شدگان بدون کارفرما واکنش نشان دهد. حاجی سعید با اعلان اینکه از اول تیر ماه حمایت بیمه ای دولت از راهنمایان بعنوان یکی از اقشار خاص قطع شده است اضافه کرد: به رغم پیگیری مستمر تشکل ملی راهنمایان و مخالفت وزارت میراث فرهنگی در تبیین ناکارآمدی شاخصه های وزارت کار برای دهک بندی این قشر، همچنان ملاک بهره مندی روش اشتباه پیشنهادی وزارت کار است. علل ناکارآمدی شاخصه های وزارت تعاون (سفر خارج از کشور، تراکنش بانکی، خودرو گران قیمت و سرپرست خانوار) در دهک بندی این قشر به این شرح است ۱. تراکنش حساب بانکی آنها به واسطه واریز تنخواه تور، امکان دارد بالا تشخیص داده شود.۲. سفر خارج از کشور، مأموریت شغلی آنها شمرده می شود. ۳. برخی که راهنما_راننده هستند، خودرو مناسب برای ترانسفر تورها خریداری نموده اند تا عرضه خدمات بهتری به گردشگران دهند. ۴. بعضی از راهنمایان مجرد، سرپرست موقت خانوار هستند و این افراد مستقل زندگی می کنند، درحالیکه بر مبنای دهک بندی وزارت کار، سرپرست خانوار ولدشان شمرده می شود.
همایشی برای منسوجات سنتی کشورهای عضو آسه آن هشتمین همایش منسوجات سنتی کشورهای عضو آسه آن ۲۰۲۲ (اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا) ۲۵ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برابر با ۳ الی ۸ مهر ۱۴۰۱ در پوتراجایا، مالزی انجام می شود. ایجاد فضای مناسب برای متخصصان حوزه منسوجات سنتی، محققان، دانشجویان و … به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات در رابطه با پشتیبانی از اقدامات حفاظتی و پایداری تولیدات و منسوجات بافته شده از مواد طبیعی در منطقه آسه آن، انتشار نتایج تحقیقات، ترویج تکنیک های جدید بافت منسوجات برای افزایش تولید منسوجات خلاقانه و افزایش قابلیت ورود منسوجات سنتی به بازار بزرگ تر همچون اهداف برگزاری این همایش است. این همایش شامل رویدادهای جانبی همچون بازدید از نمایشگاه، شرکت در ورکشاپ، تورهای جانبی، بازدید از موزه منسوجات مالزی و … است.
تمام هزینه ها همچون بلیت رفت و برگشت و اسکان در هتل بر عهده شرکت کنندگان است و تاریخ نهایی ثبت نام برای حضور در همایش ۲۰ اوت ۲۰۲۲ برابر با ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.
ممنوعیت ورود زائرین اربعین بدون بلیت به فرودگاه امام در این هفته اعلام گردید که سرپرست فرودگاه امام از ممانعت ورود افراد فاقد بلیت به این فرودگاه در روزهای اربعین اطلاع داد. سعید چلندری اظهار داشت: باتوجه به دسترسی های ترمینال سلام کلیه پروازها از راه همین ترمینال به انجام می رسد و پیشبینی می شود ۶۰ هزار زائر از راه فرودگاه امام به عتبات اعزام شوند. وی با اعلان اینکه رجوع کنندگان به فرودگاه باید بلیت به همراه داشته باشند، اظهار داشت: عوامل انتظامی از ورود افراد فاقد بلیت ممانعت می کنند و بلیت ها حتما باید از راه سامانه فروخته شود. چلندری در پاسخ به این پرسش که آیا دسترسی به ترمینال سلام برای تردد زائرین هموار شده اظهار داشت: تمام تابلوها و راه های دسترسی مشخص است و درصورتیکه با ازدیاد زائرین مواجه شویم از بال غربی ترمینال یک هم استفاده خواهیم کرد روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ پرواز را می توانیم پذیرا باشیم و اتوبوس های شاتل بین ترمینال سلام و ترمینال یک برای تردد زائرین در نظر گرفته شده است.

منبع: