سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در زمینه میراث فرهنگی

استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در زمینه میراث فرهنگی

به گزارش تور مسافرتی، مدیر پایگاه جهانی منزل باستانی فارس بر استفاده از توان شرکتهای دانش بنیان در زمینه میراث فرهنگی تصریح کرد و اظهار داشت: پژوهش در محوطه های باستانی می تواند به شرکتهای دانش بنیان واگذار شود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، پنجمین نشست سراسری افق تحول یا حضور مدیران پایگاه های میراث ملی و جهانی کشور قبل از ظهر امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار گردید.
علیرضا عسگری چاوردی مدیر پایگاه جهانی منظر باستانی فارس در این جلسه اظهار داشت: باید بدانیم برای چه چیزی پایگاه ها اهمیت دارند و باید چه کار کرد که تحول کلیدی از نظر علمی داشته باشیم. مساله حریم و عرصه خیلی مهم است اینها به صورت مجموعه درنظر گرفته می شوند. می دانیم در سطح جهانی کمتر از دو هزار اثر در لیست یونسکو ثبت شده است. امروزه دولتها در تلاشند زیرساخت های مختلف برای پایگاه ها هستند.
وی با اشاره به اینکه باید شورایعالی میراث فرهنگی در استان ها با اهداف نظارتی تشکیل گردد اظهار داشت: میراث جهانی اهداف بلندتری از نظر نگاههای پژوهشی دنبال می کنند هدف پایگاه های جهانی ارتقای سطح دانش آنهاست. پژوهش در محوطه های باستانی می تواند به شرکتهای دانش بنیان واگذار شود باید منابع سرمایه ای در اختیار شرکت ها قرار گیرد. عسگری بیان نمود: بزرگترین عرصه ها در حوزه پایگاه هاست. هزاران هکتار زمینهای باستانی در جرایم تعریف شده اند.