سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
گردشگران به فرانسه بازگشتند

گردشگران به فرانسه بازگشتند

تور مسافرتی: صنعت گردشگری فرانسه بعد از گذشت دو سال رکود ناشی از همه گیری کرونا، باردیگر جان گرفت.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از رویترز، صنعت گردشگری فرانسه به رغم نگرانی ها از مخارج زندگی، موج گرما و آتش سوزهای جنگلی، در تابستان امسال با رونق قابل توجهی مواجه شد؛ چونکه مسافران خارجی و داخلی بعد از دو سال وقفه ناشی از همه گیری ویروس کرونا به نقاط گردشگری این کشور هجوم آورده اند.
وزیر گردشگری فرانسه در جریان یک کنفراس خبری بیان کرد: «آمارهای اولیه نشان می دهند تابستان سال ۲۰۲۲ استثنائی بوده است؛ چونکه ۳۵ میلیون شهروند فرانسه به تعطیلات رفته اند.»
در سال ۲۰۱۹، فرانسه به پربازدیدترین کشور جهان تبدیل شد و حدود ۹۰ میلیون توریست خارجی جذب کرد.
وزیر گردشگری فرانسه در ادامه کنفرانس خبری اضافه کرد: «ما می خواهیم جایگاهمان را در رتبه نخست پربازدیدترین مقصد جهان حفظ نماییم.»
گردشگری ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی و دو میلیون تعداد از مشاغل فرانسه را در برمی گیرد.
آمارهای مربوط به ماه های جولای و نیمه نخست اوت نشان میدهد سودی که به ازای رزرو هر اتاق هتل حاصل شده است در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با ۲۲.۲ درصد افزایش همراه بوده است.
سود کرایه هر اتاق هتل در منطقه پاریس و «ریویرای فرانسه» در جنوب این کشور نیز در پی بازگشت توریستهای خارجی بطور قابل توجهی بالا رفته است. بخش زیادی از این توریستهای خارجی را مسافران ایالات متحده آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس تشکیل داده اند.
وزیر گردشگری فرانسه در پاسخ به این پرسش که آیا فرانسه همچنان برای ۱۰۰ میلیون توریست خارجی در سال هدف گذاری کرده است، بیان کرد: «ممکن است دستیابی به چنین رقمی نا ممکن نباشد.»

منبع: