سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
با حضور معاونان وزارت میراث فرهنگی اتفاق افتاد؛ شروع به کار نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان

با حضور معاونان وزارت میراث فرهنگی اتفاق افتاد؛ شروع به کار نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان

به گزارش تور مسافرتی، اصفهان _ آئین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتل داری اصفهان برگزار گردید.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعدازظهر پنجشنبه در این مراسم گفت: شعار امسال روز جهانی گردشگری یعنی اندیشه های نو یعنی باید مدیران و مسئولان نیز بتوانند گره گشایی واقعی از فعالان عرصه بکنند.
وی افزود: در یکسال گذشته سعی کردیم بر دو محور همکاریهای بین بخشی و تسهیلگری سازمان یافتند تا حضور بخش خصوصی در گردشگری پررنگ شود. اصفهان نیازمند ایجاد اقامتگاه ها و هتل است و می تواند از فرصت این همکاری ها استفاده نماید.
شالبافیان اضافه کرد: در سال قبل توزیع زمانی و مکانی سفرها را در اولویت قرار گرفت و لایحه ساماندهی تعطیلات نیز آماده شده است. با تصویب این لایحه امیدواریم شهرهای نظیر اصفهان در همه روزهای سال بتوانند از برکات حضور توریست مرتفع شود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: باور داریم خیلی از مشکلات شرق استان اصفهان با حضور گردشگران قابل رفع است. در کشور بیش از هزار رویداد برگزار می گردد که ظرفیت جذب توریست را دارند و امکان ثبت ملی این رویدادها وجود دارد و فرصت خوبی برای توسعه گردشگری پیش روی ادارات کل قرار گرفته است. از همین روی سعی شده تا رویدادهایی که در اصفهان شائن ملی دارند، ثبت شوند و شرایط را گرفتن کنند.
شرایط گردشگری و صنایع دستی در اصفهان مطلوب نیست
عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این آئین اظهار داشت: هنرمندان از رییس جمهور طلب رسیدگی دارند و از مجموعه کسانی که در عرصه دولت برنامه ریزی نی کنند، طلب کار هستیم که چرا این همه خوبی ها در عرصه هنر و گردشگری در اصفهان مورد رسیدگی قرار نگرفته است.
وی افزود: کارهای یک سال قبل در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطلوب نبوده و فقط قدم های ابتدایی بوده که باید به آنها رسیدگی کند. مجلس نیز در زمینه اختیارات خود به این سه حوزه کمک خواهدنمود. بااینکه به داشته ها و هنرهای اصفهان رسیدگی نشده، اما در حد توان به نصف جهان کمک خواهیم کرد.
مقتدایی اشاره کرد: کارهای روی زمین مانده در اصفهان باید سریع تر به نتیجه برسد.
تفکر لازمه توسعه و موفقیت است
علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: ایران اسلامی اگر می خواهد ایران بماند و ایران باشد نیازمند فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی است که سفیرانی برای معرفی ایران هستند.
وی افزود: پنجم مهر ماه روز جهانی گردشگری با عنوان تفکر و رویش اندیشه ای باردیگر برای گردشگریست. تفکر لازمه توسعه و برنامه ریزی و موفقیت است. گردشگری عنصری است برای رسیدن به توسعه پایدار.
ایزدی اشاره کرد: گردشگری برای معرفی نام بزرگ ایران اسلامی در جهان بزرگ کارآمد است. امروز نظاره گر رویش اندیشه ها برای رسیدن به توسعه پایدار در گردشگری هستیم.
وی در آخر نیز پیشنهاد نمود استان اصفهان به عنوان پرچم دار گردشگری و صنایع دستی ایران پایلوت نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در ایران شود.
گفتنی است، در آخر این مراسم تفاهمنامه همکاری مشترکی بین وزارت میراث فرهنگی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

منبع: