سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رشد ۶ و نه دهم درصدی گردشگری سمنان در شرف تحقق ۱۰۰ درصدی

رشد ۶ و نه دهم درصدی گردشگری سمنان در شرف تحقق ۱۰۰ درصدی

تور مسافرتی: به گزارش تور مسافرتی، سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد رشد ۶.۹ درصدی گردشگری استان در زمینه خدمات محقق شده است.
امیر کرم زاده ۲۴مهرماه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان سمنان با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه های رشد در زمینه خدمات، اشتغال زایی است، اضافه کرد: تعهد اولیه اشتغال این اداره کل ۲۲۶ فقره برای سال ۱۴۰۱ بود و ابتدای سال جاری و با بیان آمادگی اداره کل میراث فرهنگی استان، تعهد ایجاد اشتغال این اداره کل به ۲ برابر افزوده شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ضمن اشاره به این که تعهد اشتغال اداره کل امسال و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به ۵۳۲ نفر رسید، اظهار داشت: اکنون ۸۰ درصد این تعهد محقق شده است.
کرم زاده ضمن اشاره به این که صنعت توریسم نقش مهمی در ایجاد فرصت های شغلی و رونق اقتصادی دارد، اضافه کرد: پروژه های مختلفی با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی هم اکنون در زمینه گردشگری استان درحال اجراست.
او از دیگر پروژه های مهم اجرا شده برای تحقق رشد اقتصادی را بروزرسانی بیلبوردهای تبلیغاتی جاده ای، برگزاری ۳۰ جشنواره و همایش در سطح استان، فراهم کردن زمینه افزایش ماندگاری مسافران و… عنوان نمود و افزود: ضریب اشغال تأسیسات گردشگری استان در تابستان امسال به بالای ۸۳ درصد رسید.
کرم زاده، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، افزایش تعداد واحدهای بوم گردی، انجام مطالعه ۱۱ بافت تاریخی، پیگیری افزایش میزان ثبت آثار در لیست میراث ملی، افزایش تعداد راهنمایان گردشگری کارت دار، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، انعقاد تفاهمنامه با ادارات و معرفی استان از شبکه های ملی را از دیگر فعالیتهای انجام شده برای جهش اقتصادی حوزه های گردشگری و صنایع دستی اعلام نمود.

منبع: