سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد: نظارت ها روند افزایشی دلالان گردشگری سلامت را متوقف کرد

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد: نظارت ها روند افزایشی دلالان گردشگری سلامت را متوقف کرد

به گزارش تور مسافرتی، خراسان رضوی مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: هم اکنون تعداد دلالان نسبت به قبل کمتر شده و آمار افزایشی نیست، برای اینکه راه های دستیابی گردشگران سلامت به مراکز درمانی را با بهره گیری از پلت فرم ها، معرفی ظرفیت ها، سایت ها و کتابچه ها سهل الوصول تر کردیم.

داوود خوش شکن در گفت و گو با ایسنا درباب دلالان گردشگری سلامت در مشهد اظهار داشت: بدین سبب که نام این افراد دلال است، ساختار ندارند و رسمی نیستند، بدین سبب آمار آنها نیز رسمی نیست. بر طبق آمار غیر رسمی بیش از ۸۰۰۰ دلال گردشگری سلامت در مشهد داریم که علاقه ای به رسمی و سازمان یافته شدن ندارند. ۲۵۰۰ نفر از این افراد شناخته شده هستند و ۵۵۰۰ نفر بصورت غیر رسمی فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: در سالهای قبل تلاش شد این افراد نام خودرا ثبت و کارت دریافت نمایند، افرادی که ثبت نام می کنند از حالت دلالی خارج می شوند و ما آنها را به عنوان واسطه می شناسیم. این افراد رسمی شده، در اداره کل میراث ثبت می شوند، آموزش می بینند و بر طبق آن فعالیت می نمایند.

خوش شکن بیان کرد: یکی از عللی که سبب افزایش دلالان و لیدرها در این صنعت شده، ارتباط ۲ غیر همگن به لحاظ زبانی است. گردشگران به سبب آشنا نبودن با زبان، بدنبال فردی می گردند که آن ‎ها را به هم متصل کند، در نتیجه دلالی شکل می گیرد. افراد به بهانه زبان ورود پیدا کرده و سپس سوءاستفاده می کنند، تعرفه بیشتر می گیرند، گردشگران را به مکان هایی می برند، کالاهایی می فروشند و اقداماتی انجام می دهند که مورد تایید سیستم ما نیست.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباب نظارت ها بر فعالیت دلالان گردشگری اظهار داشت: ما بصورت همزمان چند فعالیت برای ساماندهی این دلالان انجام می دهیم. کاری که از قبل آغاز نموده بودیم را ادامه می دهیم. در گذشته فراخوان داده بودیم تا این افراد مراجعه نموده و مشخصات خودرا در اداره کل میراث ثبت کنند. کلاس آموزشی ۲۰ ساعته برای آنها در نظر گرفتیم که ۱۰ ساعت دانشگاه، سیستم دانشگاه و ۱۰ ساعت نیز میراث، سیستم گردشگری را معرفی می کند تا متوجه شوند مراکز مجاز درمان و گردشگری کجاست.
عکس از ‌بایگانی