سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران: ادامه سفر همسایه ها به ایران

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران: ادامه سفر همسایه ها به ایران

به گزارش تور مسافرتی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه در دو ماه مهر و آبان بیشتر از ۶۰۰ هزار تبعه و توریست خارجی به ایران سفر کردند که بیشتر آنها از کشورهای همسایه بودند، اظهار داشت: همه تخم مرغ ها را نباید در سبد کشورهای غربی و اروپایی بگذاریم. آنها با هر اتفاقی اتباع خویش را از کشور ما فرا می خوانند.
حرمت الله رفیعی در شرح وضعیت سفر در حال حاضر باتوجه به آمارها و اظهارات رسمی درباره ی لغو و کاهش سفرهای داخلی و بین المللی به ایسنا، اظهار داشت: با وجود آن که گفته شد جریان ورود توریست به ایران افت شدید داشته است، اما با استناد به ویزاهای صادر شده در ماه مهر ۳۲۰ هزار نفر و در آبان ماه ۳۱۰ هزار نفر به ایران سفر کردند. طبیعتا بیشتر آنها از کشورهای همسایه بودند.
او تمرکز صرف بر گردشگران اروپایی و کشورهای غربی را رویه ای نامطمئن دانست و اظهار داشت: این کشورها با هر اتفاقی، روابط توریستی خودرا با ایران کم می کنند و اتباع خودرا از ایران فرامی خوانند، اما آیا شنیده اید عراق، عمان و قطر و یا دیگر کشورهای همسایه حتی جمهوری آذربایجان چنین کاری با ایران انجام دهند؟
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با وجود اظهارات معاون گردشگری و دیگر فعالان گردشگری در خصوص کاهش سفر از عراق به ایران در ماه های اخیر و همین طور گزارش هایی از افت سفرهای درمانی و تجاری اتباع خارجی همچون افغانستانی ها به ایران، اظهار داشت: چارتر پرواز افغانستان در اختیار بنده است، بر آن اساس، تصریح می کنم که سفر از افغانستان کاهش نداشته است، اما عراق تحت تاثیر برخی وقایع داخلی این کشور قرار گرفته و سیر نزولی را تجربه کرده است.
رفیعی درباره ی وضعیت سفرهای داخلی که گفته شد برخی تورها به ویژه طبیعتگردی با افت روبه رو شده است، اظهار داشت: بر طبق شاخص “صندلی پرواز”، در بعضی مسیرهای پرتردد، همچون کیش، قشم، مشهد، اهواز، بندرعباس و شیراز به سختی و به ندرت صندلی خالی پیدا می شود، بطور معمول پروازها در راه این شهرهای سیاحتی و زیارتی با ظرفیت کامل به انجام می رسد.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در پاسخ به اظهارنظرهایی در خصوص اینکه “کاهش پروازهای داخلی به ویژه بعد از کرونا عامل نابرابری عرضه و تقاضا شده و کمبود صندلی پرواز به مفهوم افزایش تقاضا و سفر مردم نیست”، اظهار داشت: استناد ما اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی و وزیر راه است که می گویند پروازها افزایش داشته است. این آماری هم که من می دهم بر طبق صندلی پرواز است، حال امکان دارد شرایط سفر با تور و یا سفرهای زمینی متفاوت باشد.

منبع: