سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی: ۶۸ مصوبه خدمت به زوار نوروز ۱۴۰۲ کامل و دقیق اجرا شود

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی: ۶۸ مصوبه خدمت به زوار نوروز ۱۴۰۲ کامل و دقیق اجرا شود

به گزارش تور مسافرتی، مشهد ـ قائم مقام رییس ستاد اجرائی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار داشت: بیش از ۶۸ مصوبه ستاد اجرائی خدمات سفر خراسان رضوی برای خدمت به زوار نوروز ۱۴۰۲ بصورت کامل و دقیق اجرا شود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد شامگاه یکشنبه در چهارمین جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز ۱۴۰۲ اظهار داشت: بیش از ۶۸ مصوبه این ستاد برای خدمت به زوار نوروز ۱۴۰۲ بصورت کامل و دقیق اجرا شود و اگر هر مانعی برای اجرا وجود دارد، مستند گزارش شود.
قائم مقام رییس ستاد اجرائی خدمات سفر خراسان رضوی اضافه کرد: در این ستاد هماهنگی و برنامه ریزی را انجام می دهیم و باید برنامه ها و مصوبات بصورت کمی و کیفی اجرا شوند.
وی با اشاره به اهمیت ویژه رسیدگی به جاده های استان اشاره کرد: بیش از ۸۰ درصد زوار و مسافران نوروزی بوسیله جاده ها به مشهد سفر خواهند کرد بنا بر این باید در جاده ها بیشترین آمادگی را داشته باشیم.
گنابادی نژاد افزود: تا جایی که مقدور است در فرصت باقی مانده به وضعیت جاده ها استان رسیدگی شود و در امتداد بهبود وضعیت جاده ها گام برداریم.
قائم مقام رییس ستاد اجرائی خدمات سفر خراسان رضوی اضافه کرد: وسیله نقلیه جاده ای عمومی برای جابجایی مسافران تامین شود و اجرای طرح فروش هم زمان بلیت رفت و برگشت پیگیری شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در هتل ها در حوزه فرهنگی اظهار داشت: ایجاد واحد امور فرهنگی در هتل ها یکی از اقدامات باارزش است که می تواند به الگویی برای دیگر شهرهای زیارتی تبدیل گردد.
گنابادی نژاد با اشاره به اینکه نظارت برنرخ هتل ها، تامین آرد و ساعت پخت نانوایی ها و توزیع نان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: نظارت بر رعایت نرخ تاکسی ها هم چنان از اولویت برخوردارست و تا آن زمان که این مشکلات کاهش و ریشه کن شود باید نظارت ها اعمال شود.
قائم مقام رییس ستاد اجرائی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره گزارش سازمان های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان درباره ی تامین ارزاق عمومی اظهار داشت: باتوجه به مناسبت هایی همچون جشن های نیمه شعبان، جشن های نوروزی، مناسبت های ماه رمضان و حضور زوار که سبب افزایش مصرف ارزاق عمومی می شود تمهیدات لازم برای تامین این کالاها اندیشیده شود.
تخفیف های مناسب برای اسکان زوار در واحدهای اقامتی
هم چنین سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این نشست اظهار داشت: در بازه زمانی ۱۷ اسفند تا ۱۵ فروردین چهار دوره اوج حضور مسافران شامل ۱۷ تا ۲۰ اسفند، ۲۵ اسفند تا ۴ فروردین و چهارم فروردین تا ۱۳ فروردین را در پیش داریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اضافه کرد: بمنظور توزیع زمانی مناسب زوار مقرر است هم زمان با شروع ماه رمضان از ۴ فروردین لغایت ۱۳ فروردین تخفیف های مناسبی برای اسکان زوار در واحدهای اقامتی صورت گیرد.
رفع خطر از ۲۰ نقطه پرتصادف در جاده های خراسان رضوی
هم چنین احمدرضا بخشی، رییس اداره ایمنی و حریم راهداری خراسان رضوی در این نشست اظهار داشت: بر طبق مصوبه سفر رییس جمهوری به استان ۴۸ نقطه پرتصادف در جاده های خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان باید رفع خطر شود که ۲۵ میلیارد تومان آنرا باید سازمان راهداری و ۲۵ میلیارد تومان آنرا استان تامین کند.
رئیس اداره ایمنی و حریم راهداری خراسان رضوی بیان اینکه سازمان راهداری ۲۵ میلیارد سهم خودرا اختصاص داده است، افزود: تا آخر سال جاری ۲۰ نقطه حادثه خیز رفع خطر خواهد شد.
هم چنین در این نشست مسئولان کمیته های مختلف همچون تنظیم بازار، بازرسی، اسکان و رفاه، فرهنگی و اجتماعی، اطلاع رسانی، سلامت، خدمات شهری و ایمنی و حمل و نقل جاده ای گزارشی از اقدامات و برنامه های خود ارائه کردند.

منبع: