سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
ضرغامی: دشمن برنامه ریزی داشت که گردشگری ایران پا نگیرد

ضرغامی: دشمن برنامه ریزی داشت که گردشگری ایران پا نگیرد

تور مسافرتی: به گزارش تور مسافرتی، عزت الله ضرغامی اظهار داشت: ایران هراسی یکی از شیوه های دشمن است. از قدیم هم این بوده و از سال ها پیش برنامه ریزی هایی وجود داشته که گردشگری پا نگیرد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران درحالی که فقط به پرسش های رسانه های تصویری جواب داد، در رابطه با ایران هراسی اظهار داشت: ایران هراسی یکی از شیوه های دشمنان با ظرفیت های گردشگری ایران بوده است. از قدیم هم این بوده و از سال ها پیش برنامه ریزی هایی وجود داشته که گردشگری پا نگیرد، این مساله را دستگاه های اطلاعاتی هم اعلام نموده اند.
ضرغامی اظهار داشت: ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران به شکلی است که اگر حداقل ها برای آن فراهم گردد می تواند یکی از مهم ترین قطب های گردشگری در جهان باشد. ما باید در داخل با همفکری و برداشتن موانع و معرفی صحیح ظرفیت های ایران عزیز به مقابله با ایران هراسی بپردازیم.
او افزود: گردشگری بخش عظیمی از ظرفیت ها بین کشورهای اسلامی است، اما به علل مختلف این ظرفیت عظیم مورد توجه قرار نگرفته است. باتوجه به اینکه توسعه گردشگری امروز رکن مهمی در حوزه توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، کشورهای اسلامی باید نقش مهمی را ایفا کنند، تلاش کنند و این عقب ماندگی تاریخی را جبران کنند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: ایران اسلامی بسیار زیباتر از آن است که برای مردم دنیا تشریح شده است. ایران کشوری امن، زیبا با ظرفیت های گسترده و چهارفصل است که جزو چند کشور اول دنیاست و در حوزه های میراث فرهنگی و تاریخی، اکوتوریسم و سایر جاذبه های گردشگری دارای قابلیت های برتر در دنیا است.
ضرغامی سپس اظهار داشت: از تمام مردم کشورهای مختلف دنیا دعوت می کنم تا به خانه خودشان، یعنی ایران سفر کنند.
او اظهار داشت: حتما گردشگری حلال یک مزیت نسبی کشورهای اسلامی است. اصلا گردشگری یک امر سالم می باشد و متاسفانه در بعضی نگاه ها تصور بر اینست که امور ناسالم از نظر فرهنگی و اجتماعی در رونق گردشگری دخالت دارد، درحالی که این گونه نیست. کشورهای مختلف دنیا چه مسلمان و چه غیر مسلمان بخصوص وقتی که گردشگری خانواده محور می شود همه علاقمند هستند که گردشگری سالم داشته باشند.
ضرغامی اظهار داشت: گردشگری سالم همان گردشگری حلالی است که کشورهای مختلف اسلامی ظرفیت آنرا دارند. بخشی از این گردشگری حلال به خوراک بر می گردد، اما گردشگری سالم و خانواده محور از مصادیق گردشگری حلال است و کشورهای مختلف می توانند پرچم دار آن باشند.

منبع: