سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
آشپزی ایتالیایی ثبت جهانی می شود

آشپزی ایتالیایی ثبت جهانی می شود

تور مسافرتی: دولت ایتالیا می خواهد آشپزی ایتالیایی را به عنوان نامزد امسال برای پیوستن به لیست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو معرفی نماید.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از خبرگزاری ایتالیایی آنسا، دولت ایتالیا بنا به پیشنهاد وزرای کشاورزی «فرانچسکو لولوبریجیدا» و فرهنگ «جنارو سانگولیانو» تصمیم گرفته است که آشپزی ایتالیایی را امسال برای ثبت در لیست میراث فرهنگی ناملموس بشریت در یونسکو معرفی نماید.
این پرونده توسط وزارت خارجه به یونسکو ارسال می شود و روند ارزیابی شروع خواهد شد که حداکثر تا دسامبر ۲۰۲۵ تکمیل می شود. در این پرونده غذاهای و آشپزی ایتالیایی بعنوان «ترکیبی از شیوه های اجتماعی، آیین ها و حرکات مبتنی بر خیلی از طعم های محلی» تعریف شده است.
این سنت ها نشان دهنده تنوع زیست فرهنگی کشور ایتالیاست و بر اساس وجه مشترک درک لحظه‌ی تهیه و مصرف غذا بعنوان فرصتی برای گپ و گفت و گو است. این پرونده توسط پروفسور دانشگاه «LUISS» رم (پیر لوئیجی پتریلو)، نوشته شده است.

کشور ایتالیا تا حالا ۱۷ مورد از آئین و سنت های خودرا در لیست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت جهانی رسانده است. همین طور این کشور با ثبت ۵۱ محوطه در لیست میراث جهانی یونسکو از این حیث در رتبه نخست جهان قرار دارد.

منبع: