سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
دارابی: بودجه میراث فرهنگی در ۲ سال اخیر ۳ برابر شد

دارابی: بودجه میراث فرهنگی در ۲ سال اخیر ۳ برابر شد

به گزارش تور مسافرتی، معاون میراث فرهنگی اظهار داشت: کارهای بزرگی در زمینه میراث فرهنگی انجام می دهیم و بودجه ما در ۲ سال اخیر ۳ برابر شده است.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: بیش از ۱۰ نشست در این روزها برگزار می گردد که یک نشست در استان آذربایجان غربی با موضوع زلزله، یک نشست در یزد با موضوع سیل، یک نشست در اصفهان با موضوع پدیده فرونشست و یک نشست در فارس با موضوع بافت های تاریخی همچون مهم ترین نشست های معاونت میراث فرهنگی است.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: برگزاری این جلسه ها موجب خواهد شد تا تلاش نماییم سواد میراثی را بالا ببریم چونکه آثار تاریخی روح هویتی هر جامعه است و نیاکان و پیشینیان ما آثاری را از خود به جا گذاشتند که بیان کننده تمدن غنی ماست. این در حالیست که با برگزاری این جلسه ها و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه میراث فرهنگی و بناهای تاریخی، قدردانی از تلاش این افراد را انجام می دهیم.
وی اظهار داشت: امروز کارهای بزرگی را در زمینه میراث فرهنگی انجام می دهیم و با وجود بودجه اندک کارهای بزرگی در حال انجام می باشد. به عنوان مثال بودجه ما در دو سال اخیر سه برابر شده و همین طور انجمن خیران میراث فرهنگی تشکیل شده و به زودی فعالیت خودرا شروع می کند.
معاون میراث فرهنگی کشور اضافه کرد: یکی از موضوعات مهمی که در زمینه میراث فرهنگی بصورت جدی آنرا دنبال می نماییم توجه به آموزش استاد _ شاگردی است.

منبع: