سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
کاوش آخرین فصل معبد لائودیسه به شرط اختصاص اعتبار

کاوش آخرین فصل معبد لائودیسه به شرط اختصاص اعتبار

به گزارش تور مسافرتی، همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند اظهار داشت: اگر از محل اعتبار سفر رییس جمهور مبلغی به شهرستان اختصاص یابد، آخرین فصل کاوش «معبد لائودیسه» به انجام می رسد.
محمد احمدی در گفت و گو با ایسنا، درباره ی اقدامات حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند در امسال، بیان کرد: امسال مرمت جداره مسجد امام حسن(ع) به انجام می رسد و دو بنای تاریخی شهرستان نیز در آستانه ثبت در لیست آثار ملی کشور هستند.
وی با اشاره به این که ساماندهی سراب های نهاوند نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: مقرر شده بهره برداری از سراب گیان به سازمان همیاری شهرداری های استان سپرده شود و ما نیز در دیگر سراب ها مسئولیت خودرا همراه با منابع طبیعی انجام می دهیم.
احمدی با اعلان اینکه راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی نهاوند یکی از الزامات ما در شهرستان بوده و جانمایی ابتدایی آن انجام شده است، اضافه کرد: برای راه اندازی سفره خانه سنتی و خانه مسافر پرونده هایی داریم که درحال بررسی هستند.
وی درباره ی اقامتگاه بومگردی هم مطرح کرد: متأسفانه در نهاوند اقامتگاه بومگردی وجود ندارد اما متقاضیانی برای راه اندازی بومگردی داریم که پرونده های آنها در دست بررسی می باشد و در حالت کلی استقبال برای راه اندازی بومگردی در نهاوند کم است.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند افزود: با کمک دهیاران روستاهای دارای ظرفیت، جلساتی با اهالی برگزار شده و درباره ی تأثیرات اقتصادی و فرهنگی بومگردی بر منطقه مطالبی ارائه کردیم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.