سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
ضرغامی: پلمب کردن مکان های اقامتی به علت بی حجابی راهکار نیست

ضرغامی: پلمب کردن مکان های اقامتی به علت بی حجابی راهکار نیست

به گزارش تور مسافرتی، آذربایجان غربی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: پلمب کردن مکانهای اقامتی به علت بی حجابی راهکار نیست. اگر من چنین جمله ای را می گویم برخی ها اینطور تبلیغ می کنند که ضرغامی مخالف حجاب است اما تنها هدف و منظور من اینست که پلمب کردن راهکار مقابله با بی حجابی نیست.
سید عزت الله ضرغامی ۲۰ اردیبهشت در جلسه جمع بندی مصوبات سفر به شاهین دژ، اظهار نمود: وقتی خانه “عامری ها” در کاشان پلمب می شود در حالیکه توریست خارجی در این هتل اقامت داشته و افراد زیادی اتاق های آنرا رزرو کرده اند، این افراد بعد از پلمب کردن آواره خیابان ها می شوند و با چنین کاری ضربه مهلکی به صنعت توریسم کشور وارد می شود.
ضرغامی اظهار داشت: منابع و هزینه های ما محدود است و با معجزه نمی شود این محدودیت ها را جبران کرد بلکه باید راهکار عرضه داد. ما یک راهکار برای این مورد پیدا کردیم که مورد هجمه سنگین رسانه ها قرار گرفته و می گویند دولت می خواهد آثار تاریخی کشور را تاراج کند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: از آنجاییکه دولت توان مالی برای مرمت و احیای بناهای تاریخی را ندارد، در نظر دارد از بخش خصوصی برای مشارکت در مرمت این آثار استفاده نماید. این مورد در قالب قانون است و مردم در این طرح هم سرمایه گزاری نموده هم بعد از مرمت، بناهای تاریخی را مدیریت می کنند.
وی افزود: مرمت بناهای تاریخی توسط بخش خصوصی قبل از مسئولیت من شروع شده و بنده تنها به این طرح سرعت داده ام، چون که اگر این آثار مرمت نشود تخریب شده و از بین خواهد نمود.
ضرغامی اظهار داشت: یک مدیر نباید مشکلات را توصیف کند. بلکه وظیفه او عرضه راهکار و اقدام عملی است، و بهترین راه توسعه کشور مشارکت دادن مردم است. چونکه دولت و مجلس منابع کافی ندارند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار نمود: مدیران باید موانع پیش روی سرمایه گذاری را رفع کنند و ما در این خصوص یک آمایشی انجام دادیم و فرصت های سرمایه گذاری را تهیه کردیم که می تواند در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن اشاره به تشریح موانع توسعه در مورد اقتصاد دریا طی هفته گذشته در جلسه ای با حضور رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: برای مثال ما در سواحل مازندران ۱۴۰ منطقه را برای سرمایه گذاری مورد مطالعه قرار دادیم که از این تعداد در نهایت ۷۰ نقطه برای سرمایه گذاری انتخاب گردید. وقتی برای جذب سرمایه گذار اقدام کردیم، سازمان جنگلها و مراتع با رد کردن ۷۰ منطقه در نهایت با سرمایه گذاری در پنج نقطه موافقت نمود که این خود یکی از موانع می باشد.
ضرغامی اظهار نمود: برای حل این مساله پیشنهاد دادم فرماندهی کار به استانداران داده شود تا روسای ادارات در مورد این موضوعات تصمیم بگیرند تا مشکلات گردشگری کشور حل شود و قطار توسعه کشور در ریل قرار بگیرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در این نشست، ورود کشتی کروز به ایران با پیشنهاد ما تصویب گردید که می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری دریا داشته باشد.

منبع: