سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
اولین دعای کمیل حاجی های ایرانی در مدینه به علاوه عکس

اولین دعای کمیل حاجی های ایرانی در مدینه به علاوه عکس

به گزارش تور مسافرتی، اولین دعای کمیل حج ۱۴۰۲ با حضور تعدادی از زائرین ایرانی در شهر مدینه برگزار گردید.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، همزمان با حضور تعدادی از زائرین ایرانی در شهر مدینه، اولین مراسم دعای حج ۱۴۰۲ در یکی از هتل های محل اسکان زائرین ایرانی برگزار شد.
این مراسم در هتل «دُر امجد السلام» برگزار شد و چند تن از مسؤولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و مدیران کاروان های اعزامی به مدینه در کنار زائرین حضور داشتند.
بنابر اعلام مرکز رسانه ای نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، مراسم دعای کمیل هفته آینده با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار می گردد.
حجت اسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ اخیرا ضمن اشاره به برقراری باردیگر روابط دیپلماتیک عربستان و ایران، گفته است: «انتظار داریم همه مواردی که پیش از قطع رابطه بوده، برگردد. زائرین ایرانی انتظار دارند مثل قبل بتوانند دعای کمیل را بین قبرستان بقیع و حرم پیامبر (ص) بخوانند.»
دعای کمیل زائرین ایرانی تا قبل از قطع رابطه سیاسی عربستان و ایران، در محدوده ای بین مزار پیامبر (ص) و قبرستان بقیع (بین الحرمین) برگزار می شد. ایران و عربستان هر سال در توافق نامه حج در رابطه با شکل و محل برگزاری رسمی این مراسم تفاهم می کردند، اما با قطع روابط دپیلماتیک دو کشور، این مراسم حدود هفت سال است که در یکی از هتل های محل اقامت زائرین ایرانی برگزار می گردد.
بنابر آن چه ایران و عربستان در رابطه با حج ۱۴۰۲ (پیش از برقراری باردیگر روابط دیپلماتیک ایران و عربستان) توافق کردند، در حج سال جاری این مراسم فعلاً در محل اقامت زائرین برگزار می گردد.

سال جاری حدود ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی در مناسک حج حضور دارند، اعزام این زائرین از سوم خردادماه شروع شده است. زائرین ایرانی بعد از حدود یک ماه حضور در عربستان از تیرماه به کشور بازخواهند گشت.

منبع: