سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
شروع پروازهای مکه

شروع پروازهای مکه

به گزارش تور مسافرتی، همزمان با آغاز سفر زائرین ایرانی به شهر مکه، معاون سازمان حج و زیارت از ورود روزانه پنج هزار زائر ایرانی به عربستان اطلاع داد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، انتقال زوار ایرانی به شهر مکه از سیزدهم خردادماه شروع شد. اولین گروه از زوار ایرانی که بامدادان شنبه سیزدهم خردادماه به فرودگاه جده وارد شد نیز با استقبال مقامات حج ایران و سعودی ها مواجه گردید.

ورود روزانه ۵ هزار ایرانی به عربستان
غلامرضا رضایی ـ معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ نیز از شروع پروازهای زوار ایرانی به فرودگاه جده (برای ورود به شهر مکه) مطابق با برنامه ریزی آگاهی داد و اظهار داشت: با شروع پروازهای جده بر تعداد زوار ایرانی افزوده می شود و روزانه حدود پنج هزار نفر از دو فرودگاه مدینه و مکه وارد عربستان می شوند.
مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه حجاج «مدینه بعد» بعد از پیاده شدن از هواپیما و محرم شدن در میقات شجره رهسپار مکه می شوند، اظهار داشت: با شروع پروازها از فرودگاه جده و ورود مستقیم زوار به مکه، حدود دوهزار زائر ایرانی در روز به زوار مکه اضافه خواهد شد.
رضایی اضافه کرد: زوار «مدینه بعد»، بعد از حضور در مکه و انجام اعمال و مناسک حج، به مدینه منتقل می شوند و پنج شب را در این شهر مستقر می شوند و سپس از فرودگاه مدینه به کشور بازمی گردند.
او افزود: زوار «مدینه قبل» نیز بعد از پنج شب حضور در مدینه، پس از محرم شدن در «میقات شجره» عازم مکه می شوند تا اعمال و مناسک را بجای آورند و سپس بوسیله فرودگاه جده به ایران بازمی گردند.

وضعیت زوار ایرانی در عربستان «مطلوب» است
رضایی وضعیت زوار ایرانی در عربستان را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: تمام اقدامات طبق برنامه ریزی ها پیش می رود و زوار در کمال عزت، کرامت و سلامت درحال ورود به سرزمین وحی هستند که تا حالا قسمتی از عزیزان وارد شده اند و اعزام ها تا پایان خرداد ادامه دارد.
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه امسال همکاری خوبی را از مسؤولان عربستانی شاهد می باشیم، بیان کرد: امیدواریم ثمره این روابط خوب و مثبت سیاسی بهره بردن بیشتر زوار از حج باشد و با خدمات بهتری که دریافت می کنند، با آرامش، امنیت و عزت اعمالشان را انجام دهند و با خاطره ای خوش به ایران برگردند.

او با اشاره به محدودیت هایی که برای انجام اعمال در مشاعر مقدس خصوصاً منا وجود دارد، اظهار داشت: تلاش ما این است که زمینه را برای آسایش بیشتر زوار فراهم نماییم، اما باید به این نکته هم اشاره کنم که محدودیت فضا در این مشاعر خصوصاً منا وجود دارد که این امر نه فقط برای زوار ایران، بلکه برای همه حجاجی است که در حج امسال حضور دارند.
رضایی اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیش از دو میلیون زائر از کشورهای مختلف چند روز را در مشاعر مقدس سپری خواهند کرد، طبیعتا محدودیت ها و مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم زوار ایرانی با تعامل و همکاری و سعه صدر بالا این چند روز را سپری کنند و با بهره مندی از فضای معنوی آن به مکه برگردند.

آخرین وضعیت ویزای عربستان برای ایرانی ها
معاون سازمان حج و زیارت همین طور درباره ی روند صدور ویزای زوار ایرانی، اظهار داشت: تمام حجاج برای حضور در عربستان نیازمند دریافت روادید (ویزا) هستند که پیش نیاز آن ثبت اطلاعات و خدمات مورد نیاز هر زائر در سامانه الکترونیکی حج عربستان است. تا حالا اطلاعات ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی در این سامانه بارگذاری شده است و روادید نیز با سرعت درحال صادر شدن است که پیش بینی می نماییم تا ۱۰ روز مانده به انجام آخرین پرواز رفت از ایران، تمام روادیدها صادر شود و در اختیار مدیران کاروان ها قرار گیرد.
در حج تمتع امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی به عربستان اعزام خواهند شد و پروازهای زوار ایرانی به عربستان تا یکم تیرماه ادامه دارد.

منبع: