سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
سرپرست فرمانداری اعلام کرد افزایش ۷۳ درصدی ورود مسافران به شهرستان رشت در سه ماهه سال جاری

سرپرست فرمانداری اعلام کرد افزایش ۷۳ درصدی ورود مسافران به شهرستان رشت در سه ماهه سال جاری

به گزارش تور مسافرتی، از گیلان سرپرست فرمانداری رشت با تکیه بر تشدید نظارت های حوزه خدمات سفر اظهار داشت: از آغاز تابستان تابحال شاهد انجام ۴۲۹۲ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع غذا و اماکن اقامتی بوده ایم که منجر به صدور ۱۶۸ اخطار، تشکیل ۲۲ پرونده قضایی و پلمب هشت مورد از این اماکن شده است.
کیا عاشوری امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار گردید، با اعلان اینکه گردشگری صنعت مهمی در جهان شمرده می شود، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا با تاکید بر ظرفیتهای گردشگری به چرخه رونق اقتصادی کشورشان کمک می کنند.
وی با اشاره به ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی و جنگلی موجود در شهرستان رشت، اضافه کرد: گیلان به لحاظ موهبت های الهی و طبیعت بکر و زیبا دارای ظرفیتهای گردشگری بسیار بوده و همواره مقصد توریستهای داخلی و خارجی است که باید زیرساخت های لازم برای میزبانی از این حجم انبوه مسافران فراهم شود؛ خصوصا پس از کرونا که روز به روز با افزایش حضور مسافران مواجه هستیم.
سرپرست فرمانداری رشت بیان کرد: برپایه ارزیابی ها شاهد حضور گردشگران و مسافران در استان گیلان و شهرستان هستیم؛ حضور مسافر در یک شهرستان سبب ایجاد شکوفایی اقتصادی می شود و اگر نتوانیم خدمات مناسب عرضه دهیم گردشگران به دیگر شهرها و استان ها رجوع می کنند بنابراین باید برای حفظ چنین سرمایه ای برنامه ریزی دقیقی در عرضه خدمات صورت گیرد.
عاشوری افزود: باید زیرساخت های خدمات سفر متناسب با تقاضا و حضور گردشگران باشد و استان گیلان در مقایسه با سایر استان ها دارای پتاسیل های بالقوه ای در حوزه گردشگریست که باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد و خدمات بین راهی مطلوبی عرضه شود.
وی با اعلان اینکه تنوع غذایی استان گیلان از دیگر قابلیت های گردشگری منطقه است، اظهار داشت: رشت بعنوان شهر خلاق خوراک معروف است و همین تنوع غذایی سبب جذب گردشگران می شود. بعضی از خدمات اجرایی سفر را باید برپایه اقتضائات عرضه دهیم و شهرداری ها نسبت به برگزاری بازارچه های سنتی و محلی اقدام نمایند.
سرپرست فرمانداری رشت با تأکید بر ضرورت نظارت بر عرضه خدمات واحدهای صنفی مختلف، بیان کرد: بعضی از رستوران ها، فست فودها و اقامتگاه ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و نیاز است که به خدمات این مراکز بیشتر از پیش توجه و نظارت ها تشدید شود.
عاشوری اضافه کرد: باید ظرفیت پذیرش مسافر را در شهر های ساحلی بالا ببریم که در این جهت در حوزه امین آباد شناگاه جدید تاسیس شده و مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.
وی درمورد هماهنگی برای تأمین ارزاق عمومی توسط اداره صمت، اشاره کرد: وقتی با حج انبوهی از مسافران مواجه هستیم، آنان احتیاج به کالاهای اساسی بخصوص نان دارند، اما سهمیه آرد ما نسبت به سال قبل هیچ تغییری نکرده که استاندار به دنبال افزایش این سهمیه است.
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت بیان کرد: متولیان فرهنگی شهرستان به تکالیف سازمانی در موضوعات مناسبتی توجه داشته باشند تا بتوانیم در روزهای محرم هم برای گردشگران برنامه ریزی نماییم.
وی افزود: در سه ماهه اول سالجاری شاهد تردد یک میلیون و ۷۵۳ هزار و ۲۹۸ خودرو در سطح شهرستان رشت بوده ایم که به نسبت مدت زمان مشابه سال قبل شاهد افزایش ۶۰ درصدی هستیم و همینطور هفت میلیون و ۱۱۰ هزار و ۲۵۳ مسافر در طول این مدت به شهرستان وارد شده اند که افزایش ۷۳ درصدی را نسبت به زمان مشابه سال قبل نشان میدهد.
عاشوری بیان کرد: رشت نخستین شهرستان از لحاظ اقامت مسافرین در سطح استان بوده که در این رابطه دارای ۲۱۶ مورد تاسیسات گردشگری است؛ البته در حوزه درآمدزایی اقامت گردشگران شاهد افزایش ۸۳ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل هستیم.
سرپرست فرمانداری رشت با تأکید بر تشدید نظارت های حوزه خدمات سفر اضافه کرد: بازدیدهای مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و اقامتی با حساسیت بالا در حال انجام می باشد و از شروع شروع تابستان تابحال شاهد انجام ۴۲۹۲ بازدید بهداشتی از این مراکز بوده ایم که منجر به صدور ۱۶۸ اخطار، تشکیل ۲۲ پرونده قضایی و پلمب هشت مورد از این اماکن شده است.