سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
گفتگوی مهر؛ نصب ستون عمارت کلاه فرنگی رشت در دستور کار قرار گرفت

گفتگوی مهر؛ نصب ستون عمارت کلاه فرنگی رشت در دستور کار قرار گرفت

به گزارش تور مسافرتی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تکیه بر ضرورت پیشگیری از ورود خودرو به داخل پارک محتشم از پیگیری نصب ستون عمارت کلاه فرنگی اطلاع داد.

محمدرضا امیری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار نمود: گیلان قابلیت ها و توانمندی های ارزشمندی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارد.
وی با اشاره به اینکه نصب ستون عمارت کلاه فرنگی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: نیمه شب و در راستا برخورد یک دستگاه خودرو به یکی از ستون های عمارت کلاه فرنگی، ستون از مکان خویش خارج شده و هم اینک در ساختمان نگهداری می شود.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه صدمه ای به ستون وارد نیامده است، اظهار داشت: با هماهنگی های صورت پذیرفته، ستون بوسیله استادکاری ماهر باردیگر سر جای خویش نصب خواهد شد.
امیری نژاد با تکیه بر ضرورت پیشگیری از ورود خودرو به داخل پارک محتشم و نواحی پیرامون ساختمان کلاه فرنگی، بیان نمود: بنای تاریخی پرارزش کلاه فرنگی با شماره ۱۷۶۴ و به تاریخ ۱۳۷۵/۰۸/۲۶ در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و مراقبت و صیانت از آن علاوه بر اداره کل میراث فرهنگی، بر آحاد مردم و علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی هم فرض است تا با اقدامات حفاظتی امانت گذشتگان را سالم به آیندگان بسپاریم.

منبع: