سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در نشست رئیس جامعه بوم گردی ایران مطرح شد؛ تغییر فصول آموزشی و دستورالعمل ارزیابی های بوم گردی

در نشست رئیس جامعه بوم گردی ایران مطرح شد؛ تغییر فصول آموزشی و دستورالعمل ارزیابی های بوم گردی

به گزارش تور مسافرتی، رییس جامعه بوم گردی از تغییر دستورالعمل ارزیابی های خانه های بوم گردی به عنوان دستاوردی دیگر نام برد و اظهار داشت: بخش عمده این دستورالعمل مربوط به هتل ها بود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، سمینار ملی آموزشی تجربی خانه های بوم گردی ایران، با حضور مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، یاور عبیری رییس جامعه بوم گردی ایران و رؤسای انجمن های بوم گردی ایران، زاهد شفیعی مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری، یحیی نقی زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری و حرمت الله رفیعی رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران بامداد امروز در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجرا شد. در این جلسه یاور عبیری، رییس جامعه بوم گردی اظهار داشت: بوم گردی ها نهادی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند که با پشت سر گذاشتن دوران طفولیت پا به مرحله جوانی گذاشته است. وی با اعلان اینکه بوم گردی ها از سویی ریشه در فرهنگ و از طرف دیگر ریشه در طبیعت دارند بر ضرورت مشارکت در تمامی سطوح ملی و استانی همین طور کوشش برای اصلاح تغییر مقررات و قوانین موجود در امتداد ارتقای کیفی خدمات بوم گردی تاکید نمود. رییس جامعه بوم گردی ایران به مشارکت معاون گردشگری کشور در امتداد تغییر مقررات و قوانین موجود اشاره نمود و آموزش را جزو دغدغه های اصلی در عرصه بوم گردی عنوان نمود. وی با اعلان اینکه با پیگیری ها و مشارکت های انجام شده طی یکسال گذشته سرفصل های آموزشی تغییر کرده است، افزود: با مساعدت های دکتر شالبافیان نظرات و پیشنهادهای بوم گردی ها در عرصه آموزش پذیرفته شد و سرفصل ها تغییر نمود که ظرف هفته های آتی اجرائی می شود. عبیری اضافه کرد: بدین سبب اینکه سرفصل های موجود برای بوم گردی ها مفید نبود، تأسیسات عمومی حذف و دوره های تخصصی و کاربردی برای بوم گردی ها جایگزین آن شد. رییس جامعه بوم گردی از تغییر دستورالعمل ارزیابی های خانه های بوم گردی به عنوان دستاوردی دیگر نام برد و افزود: بخش عمده این دستورالعمل مربوط به هتل ها بود که با هم فکری های انجام شده بین جامعه بوم گردی و اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری بیش از ۸۰ درصد موارد ارائه شده از طرف ما پذیرفته و به زودی اجرائی می شود. وی همین طور به انتخاب ارزیاب های خانه های بوم گردی از جامعه بوم گردی اشاره نمود و اضافه کرد: ۲۵ تا ۳۰ نفر از همکارانمان دوره ارزیابی را گذرانده اند و بعد از گذراندن دوره تخصصی بوم گردی به عنوان ارزیاب فعالیت خودرا شروع می کنند.
عبیری به پیگیری در امتداد بیمه اقامتگاه های بوم گردی و ثبت ۳۱ اردیبهشت ماه در تقویم به عنوان روز ملی بوم گردی در تقویم اشاره نمود و افزود: ۲ استان یزد و فارس برای برگزاری رویداد روز ملی بوم گردی اعلام آمادگی کرده اند. همین طور از آنجائیکه آموزش باید در روستاها و طبیعت صورت گیرد هر استانی که برای برگزاری سلسله نشست های آموزشی آمادگی دارد، اعلام نماید. در ادامه کارگاه «خلاقیت در گردشگری و گردشگری خوراک» توسط روشن بابایی و کارگاه «بازاریابی کسب وکار خانه های خانه های بوم گردی» توسط اشکان بروج، «پنج مؤلفه ای که یک خانه بوم گردی سبز دارد» توسط محمد درویش و «مدیریت بحران و مدیریت سبز در صنعت سبز» توسط علی شادلو اجرا شد.

منبع: