سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری: نرخ گاز برای تأسیسات گردشگری یک چهارم تعرفه بخش صنعت

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری: نرخ گاز برای تأسیسات گردشگری یک چهارم تعرفه بخش صنعت

به گزارش تور مسافرتی، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تغییر تعرفه نرخ گاز برای تأسیسات گردشگری به یک چهارم بخش صنعت اطلاع داد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، اسماعیل برات معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: آیین نامه نرخ تعرفه گاز مصرفی صنایع و خدمات به تصویب هیأت وزیران رسید و خوشبختانه با پیگیری های ضرغامی، نرخ بهای گاز مصرفی تأسیسات گردشگری به میزان یک چهارم نرخ صنعت کاهش پیدا کرد.
برات ضمن اشاره به پیگیری های انجام شده در این حوزه اضافه کرد: آیین نامه اجرایی جز ۱ بند الف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که در خرداد ماه سالجاری تصویب شده بود، باعث شد که نرخ گاز مصرفی تأسیسات گردشگری افزایش پیدا کرده و بر اساس واحد به مبلغ ۶ هزار ریال تعیین شود و این مورد باعث افزایش تعرفه هتل ها و تأسیسات گردشگری شد و در قبوض گاز ماه های تیر و مرداد اعمال شد، ازاین رو در فرایند اصلاح آیین نامه مزبور، نظر وزارت خانه لحاظ شد و بر این اساس نرخ گاز تأسیسات گردشگری و صنایع دستی به میزان ۱۴۹.۵ ریال تعیین و به تصویب هیأت دولت رسید و در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ رسماً ابلاغ گردید. ازاین رو نرخ تأسیسات گردشگری کمتر از یک چهارم تعرفه بخش صنعت شد و این خبر خوبی برای فعالان حوزه گردشگری می باشد.
معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ضمن اشاره به اهمیت این مورد تصریح کرد: یکی از ابزارهای حمایتی برای توسعه گردشگری در کشور، بهره مندی فعالان این صنعت از تسهیلات و تعرفه های انرژی است. سرمایه گذاران بخش خصوصی با در نظر گرفتن توجیه اقتصادی نسبت به سرمایه گذاری در صنایع مختلف اقدام می کنند و یکی از ملزومات و مؤلفه های اصلی تشویق سرمایه گذاران و پشتیبانی از فعالان صنعت توریسم، وجود مشوق های قانونی در زمینه انرژی است.
برات با تکیه بر ضرورت توجه به مصرف بهینه انرژی در تأسیسات گردشگری اظهار داشت: رویکرد وزارت میراث فرهنگی همواره حمایتی بوده و بر پشتیبانی و مساعدت حداکثری از فعالان حوزه گردشگری تاکید دارد، چونکه معتقدیم صنعت توریسم اگر به جایگاه واقعی خود برسد، می تواند اقتصاد را شکوفا و کشور را از سایر درآمدها بی نیاز کند، اما در عین حال توجه به مقوله مصرف بهینه انرژی و توسعه پایدار هم ضروری می باشد.
وی افزود: از آنجاییکه استفاده درست و به جا از انرژی، متضمن توسعه پایدار در هر جامعه ای است، حفظ منابع با ارزش انرژی و مدیریت صحیح مصرف آن یکی از موضوعات مهم می باشد. انتخاب الگوی صحیح و سیاست های درست در مصرف انرژی علاوه بر این که می تواند تضمینی بر استمرار رشد اقتصادی باشد، باعث کاهش تخریب منابع انرژی و هم کاهش اثرات سو ناشی از استفاده ناصحیح از آن، بر محیط زیست می شود، ازاین رو سفارش اکید ما به تأسیسات گردشگری، توجه و اهتمام ویژه به این امر است. بدین منظور وزارت گردشگری در فرآیندهای در ارتباط با ارزیابی و درجه بندی و… با اعمال سیاست تشویقی، تدابیر لازم را برای ترغیب تأسیسات گردشگری در مدیریت مصرف انرژی در نظر گرفته است.

منبع: