سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
ده پهلوان مطرح کرد؛ کشوری آباد در گرو درک درست از میراث فرهنگی گذشتگان

ده پهلوان مطرح کرد؛ کشوری آباد در گرو درک درست از میراث فرهنگی گذشتگان

به گزارش تور مسافرتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: اگر میراث فرهنگی و تجربه زندگی گذشتگان این کشور را درست درک نماییم می توانیم کشوری آباد داشته باشیم.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مراسم رونمایی از بازی های رومیزی «باستانی شهر سوخته» و «مار و دُم شهر سوخته» به همت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید.
مصطفی ده پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: میراث فرهنگی چراغ راه آینده ما است و اگر این واژه را جست و جو کنید به معنای واقعی میراث فرهنگی خواهید رسید.
وی خاطرنشان کرد: اگر میراث فرهنگی و تجربه زندگی گذشتگان این کشور را درست درک نماییم می توانیم کشوری آباد داشته باشیم در غیر این صورت بدانید که میراث فرهنگی مان را خوب درک نکرده ایم و از تجربه نیاکانمان برای حل معضلات و مشکلات امروز جامعه مان بدرستی استفاده نکرده ایم.
رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اضافه کرد: اینها نکات کلیدی هستند که شما باید در قسمت های مختلف میراث فرهنگی شامل موزه ها، محوطه ها و … دنبال کنید و ما باستان شناسان هم در این راه به شما کمک خواهیم کرد.
ده پهلوان اظهار داشت: ما می توانیم در زندگی روزمره؛ تبلیغات محیطی، تابلوها، بازی ها و… به اشکال مختلف از میراث فرهنگی استفاده نماییم چونکه که میراث فرهنگی هویت گذشتگان ما و هویت امروز ما است.
وی اظهارکرد: باور من اینست که شما دانش آموزان نگهبانان و پاسبانان آینده سرزمین ایران و میراث فرهنگی آن هستید ما هم تلاش می نماییم که میراث فرهنگی را به شما معرفی کرده و شما هم به درستی از آن پاسداری کنید.