سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در نشست خبری مطرح شد؛ امکان بازدید غروب تا طلوع چغازنبیل فراهم می شود

در نشست خبری مطرح شد؛ امکان بازدید غروب تا طلوع چغازنبیل فراهم می شود

به گزارش تور مسافرتی، مدیرپایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه اظهار داشت: در نظر داریم امکان بازدید غروب تا طلوع چغازنبیل را تا ۴۵ روز آینده اجرائی نماییم.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، «میراث جهانی چغازنبیل؛ ناگفته های زیگورات» در خانه اندیشمندان علوم انسانی در حالی انجام شد که هیچیک از متولیان دولتی در این برنامه حضور نداشتند تا بشنوند فعالان خوزستان درباره ی چغازنبیل نخستین اثر میراث جهانی چه درخواست هایی دارند.
به جای آنها گروهی از علاقه مندان جمع شدند و تا پایان برنامه نشستند. در این برنامه از بی مهری هایی که نسبت به چغازنبیل شد حرف زدند و این که این میراث جهانی کمترین تعداد بازدیدکننده را در سال دارد.
عاطفه رشنویی که سالهاست نه فقط مانند یک مدیر میراثی بلکه به عنوان یکی از دلسوزان میراث خوزستان فعالیت دارد؛ از این مساله گلایه نمود و گفت امیدوار هستم که چشمان من مدیران را در این سالن ندیده باشد و آنها آمده باشند.
پس از آن اظهار داشت که این میراث جهانی بر خلاف میراث جهانی دیگر کشورمان کمترین بازدیدکننده را دارد چون کمتر شناخته شده است. این درحالی است که آنقدر چغازنبیل راز سر به مهر دارد که اگر امروز آغاز به کار کردن نماییم شاید صد سال آینده بتوانیم پاسخ تعدادی از سوالات را بدهیم.
مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه افزود: این اثر را به عنوان فخر آجری جهان می دانند. من چند سال پیش که همکاری خودم را با این مجموعه شروع کردم هر روز دقت می کردیم ببینیم چند نفر به سایت میراث چغازنبیل سر زده اند امروز هنوز هم این کار را می نماییم و می بینیم کم بازدیدترین سایت جهانی ایران است. چون هنوز نتوانسته ایم برای جامعه ذی نفعان کسب علمی و اقتصادی به وجود بیاوریم و اینها را به خوبی معرفی نماییم. همه کمبودها باعث شده تا نتوانیم برای آن کاری نماییم. این میراث برای همه است و همه حق دارند از آن منتفع شوند.
وی اضافه کرد: حلقه مفقوده ما در گردشگری به ویژه در خوزستان این است که به اندیشه مدیریت مقصد نرسیده ایم هیچ گاه در کنار این میراث جهانی به فکر تفریحات مردم و محتوای دیجیتال یا غیره نبودیم تا گردشگری که ۲۵ کیلومتر باید از جاده بپیچد تا به چغازنبیل برسد، از این تغییر مسیر خوشحال باشد.
رشنویی اظهار داشت: ۶۴۰ هکتار عرصه خشت و گل داریم که همه آن میراث هست. باید دست به دست هم برای ارتقای آگاهی عمومی دهیم.
وی با اعلان اینکه در نظر داریم تا در چغازنبیل برنامه از غروب تا طلوع را اجرا نماییم اظهار داشت: امیدواریم با بوجودآوردن زیرساخت های بازدید در شب، بتوانیم تا ۴۵ روز آینده آنرا اجرائی نماییم.

منبع: