سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
راه اندازی گردشگری مقاومت در شاهرود

راه اندازی گردشگری مقاومت در شاهرود

به گزارش تور مسافرتی، گردشگری مقاومت در زمره سویه های گردشگری می باشد که به روایت ایثارگری و مقاومت مردم شاهرود در برهه های مختلف تاریخی می پردازد که با انتخاب دبیر این رویداد، افتتاح شد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، با گشایش دبیرخانه بین المللی گردشگری مقاومت، شاخه ای از انواع گردشگری در کشورمان به وجود آمده است این نوع گردشگری به روایت ایثارگری ها و مقاومت مردم نقاط مختلف کشور می پردازد و مکان ها، روایت ها، علما و فضلا، مجاهدان و ابنیه و ظرفیت ها و همین طور چهره های ماندگار حوزه مقاومت و ایثارگری را در هر منطقه معرفی می کند.
حالا اما دبیر گردشگری مقاومت کشور عضویت شهرستان شاهرود در دبیرخانه گردشگری مقاومت را اعلام نموده تا از فرصت حضور معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی در استان سمنان برای ابلاغ حکم دبیر این سویه گردشگری در شاهرود استفاده گردد.
بنا به پیشنهاد فرماندار شاهرود و موافقت دبیرخانه بین المللی گردشگری مقاومت، عبدالحسین برنجی به عنوان دبیر گردشگری مقاومت شهرستان شاهرود معرفی و گردشگری مقاومت از این پس بصورت رسمی در شهرستان شروع به کار و فعالیت خواهدنمود.
دبیر جدید گردشگری مقاومت شاهرود در گفت و گو با خبرنگار مهر، می گوید: به زودی اطلس گردشگری مقاومت شهرستان شاهرود در کنار مسیر حکمت و عرفان اسلامی تهیه خواهد شد.
عبدالحسین برنجی با اشاره به پتانسیل های ویژه شهرستان شاهرود در حوزه های مقاومت و دفاع مقدس، اشاره کرد: شاهرود از نظر جمعیت به تعداد شهید در زمره شهرهایی با بیشترین میزان شهید در کل کشور است که نشان از نقش آفرینی مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دارد.
وی با اشاره به شهیدستان ایران روستای میغان که بیشترین میزان شهید نسبت به جمعیت را در کل ایران به خود مختص کرده است، ابراز کرد: وجود شخصیت های برجسته فرهنگی و عرفای مجاهد در منطقه و مراجع عالی قدر، جایگاه ویژه ای را در عرصه گردشگری مقاومت به شهرستان شاهرود بخشیده است که می توان از آنها برای ترویج گردشگری مقاومت بهره گیری کرد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، استان سمنان سه هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که یک هزار و ۱۰۰ شهید از این بین سهم شهرستان شاهرود بوده است. گردشگری مقاومت البته تنها مختص به دفاع مقدس نیست بلکه تمام موارد ایستادگی و ایثارگری و مقاومت مردم در طول تاریخ و همین طور مکان ها، زمان ها، روایت ها، اسناد تاریخی و… را نیز شامل می شود.