سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
چرا دیگ ماشین لباسشویی بوش نمی چرخد؟

چرا دیگ ماشین لباسشویی بوش نمی چرخد؟

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می تواند تجربه ناخوشایندی باشد. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می تواند تجربه ناخوشایندی باشد. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، که از طریق تعمیر ماشین لباسشویی بوش می توان آن را برطرف نمود.

تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران، تمامی این عوامل و دلایل را شرح داده و در نهایت برای هر کدام راهکار هایی را به عنوان عیب یابی ارائه کرده اند. با ما همراه باشید.

 

علائم خرابی قطعات مربوط به نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش

به دلیل وجود دلایل متفاوت برای مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش، بهتر است بدانید که خرابی قطعاتی که به بروز این ایراد مرتبط می شوند، به طور معمول با کدام علائم و نشانه ها خرابی خود را نمایش می دهند:

  • لرزش شدید ماشین لباسشویی
  • عدم چرخش دیگ
  • بسته نشدن درب لباسشویی
  • روشن نشدن چراغ درب
  • شروع نشدن برنامه شست و شو
  • صدای جیغ تسمه
  • لرزش شدید ماشین لباسشویی
  • نچرخیدن دیگ در هیچ یک از برنامه های شستشو
  • صدای غیرعادی موتور
  • بوی سوختگی
  • صدای سایش و لرزش شدید دیگ
  • نشتی آب از دیگ
  • عملکرد نادرست تمام یا برخی از اجزای ماشین لباسشویی
  • نمایش کدهای خطا
  • تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی
  • باقی ماندن آب در دیگ بعد از اتمام برنامه شستش.
  • صدای تق تق
  • لرزش شدید ماشین لباسشویی
  • عدم چرخش دیگ

 پر کردن بیش از حد دیگ از چرخش آن جلوگیری می کند

ریختن زیاد لباس در دیگ یا وارد کرد وزن بیش از حد به دیگ لباسشویی می تواند موجب متمایل شدن مخزن یا همان دیگ دستگاه شود و این مسئله از چرخش آن جلوگیری می کند. برای حل این مشکل، لباس ها را تا حدی که فضای کافی برای چرخش دیگ باقی بماند، خارج کنید. هم چنین در زمان پر کردن دیگ، حتما به ظرفیت تعریف شده برای لباسشویی بوش خود دقت نمایید. علاوه بر این باید تراکم لباس های کثیف در دیگ به صورت یکنواخت پخش شود. ممکن است در حین شست و شو بخشی از دیگ سنگینی کرده و از چرخیدن آن جلوگیری کند.

قفل درب لباسشویی بوش خراب است

خرابی قفل درب می تواند مانع از شروع چرخش دیگ شود. برای عیب یابی، درب را به طور کامل ببندید و قفل آن را بررسی کنید. اگر درب به درستی بسته نمی شود یا قفل آن معیوب است، باید برای جایگزین نمودن یک قفل سالم اقدام کنید. در صورتی که در این زمینه دانش فنی ندارید، با تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش تماس بگیرید.

خرابی تسمه از چرخش دیگ لباسشویی بوش جلوگیری می کند

پاره شدن یا شل شدن تسمه موتور می تواند از چرخش دیگ لباسشویی بوش جلوگیری کند. برای بررسی تسمه، درب پشتی ماشین لباسشویی را باز کنید و تسمه را از نظر پارگی یا شل شدن بررسی کنید. در صورت نیاز، حتما به منظور عوض کردن تسمه معیوب اقدام شود. می توانید در این زمینه از تکنسین متخصص کمک بگیرید.

معیوب شدن موتور مانع از چرخیدن دیگ لباسشویی بوش می شود

خرابی موتور یکی از دلایل پیچیده تر نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بوش به شمار می آید. برای عیب یابی موتور، از تعمیرکار متخصص این دستگاه کمک بگیرید. در صورت خرابی موتور، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض آن باشد.

مشکل در بلبرینگ باعث نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش خواهد شد

با خراب شدن بلبرینگ در دیگ صدا و لرزش زیادی ایجاد می شود و در نهایت دیگ لباسشویی بوش از چرخش می ایستد. برای رفع این ایراد، باید حتما تعویض بلبرینگ ها صورت بگیرد. حتما با تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش برای انجام این کار تماس بگیرید.

برد الکترونیکی لباسشویی بوش خراب شده است

معیوب شدن برد الکترونیکی، نه تنها دیگ، بلکه عملکرد سایر قطعات نیز مختل شده و به طور کامل ماشین لباسشویی بوش کارایی خود را از دست می دهد. چرا که برد الکترونیکی مغز دستگاه به حساب آمده و خرابی آن مانع از ارسال فرمان درست و صحیح به دیگر قطعات می شود. از این رو ممکن است معیوب شدن آن از چرخیدن دیگ لباسشویی جلوگیری کند.

فرآیند تخلیه آب لباسشویی بوش ایراد دارد

اگر آب به درستی از ماشین لباسشویی تخلیه نشود، دیگ ماشین لباسشویی بوش شروع به چرخش نمی کند. برای بررسی این مشکل، شلنگ تخلیه را چک کنید تا مطمئن شوید که مسدود نشده باشد. همچنین باید فیلتر تخلیه را مورد بررسی قرار داده و هر گونه گرفتگی و انسداد را از آن برطرف نمایید.

وجود اشیاء خارجی از چرخیدن دیگ لباسشویی بوش جلوگیری می کنند

گاهی اوقات ممکن است اشیاء خارجی مانند سکه یا جوراب بین دیگ و بدنه گیر کرده و از چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بوش جلوگیری کنند. برای حل این مشکل، باید اشیاء خارجی را خارج کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا به سلامت دیگ و یا بدنه لباسشویی آسیبی وارد نشود. حتما قبل از شستشو، جیب لباس‌ ها را خالی کنید و دیگ را به ‌دقت بررسی کنید تا اشیاء اضافی در آن وجود نداشته باشد.

راهکار هایی برای پیشگیری از نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش

با رعایت چند نکته ساده می توانید از بروز مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش پیشگیری کنید. علاوه بر این توجه به این نکات به طول عمر مفید دستگاه اضافه خواهد کرد:

رعایت ظرفیت استاندارد لباسشویی بوش

بیش از حد پر کردن دیگ لباسشویی بوش، فشار زیادی به موتور و دیگر اجزای دستگاه وارد می کند و به مرور زمان باعث خرابی و نچرخیدن دیگ می شود. مطابق با ظرفیت تعریف شده لباسشویی، آن را از لباس های کثیف پر نمایید.

استفاده از شوینده مناسب

استفاده از شوینده نامناسب و بیش از حد می تواند باعث ایجاد کف زیاد و رسوب در لباسشویی شود. این رسوبات به مرور زمان به بلبرینگ ها، تسمه و دیگر اجزای مرتبط با چرخش دیگ آسیب می رسانند. از شوینده های باکیفیت و متناسب با نوع لباس ها و برنامه شستشو استفاده کنید.

نظافت دوره ای لباسشویی بوش

جرم و رسوبات باقی مانده در لباسشویی می تواند به مرور زمان به عملکرد صحیح دستگاه و چرخش دیگ آسیب برساند. به طور مرتب فیلتر ها، محفظه شوینده و دیگ لباسشویی بوش را تمیز کنید.

استفاده از برنامه های شستشو مناسب

انتخاب برنامه شستشو نامناسب با نوع لباس ها و میزان کثیفی آن ها می تواند به موتور و دیگر اجزای لباسشویی فشار وارد کند. برنامه های شستشو متناسب با نوع لباس ها و میزان کثیفی آنها را انتخاب و تنظیم نمایید.

سرویس های دوره ای لباسشویی بوش

سرویس دوره ای لباسشویی بوش توسط تعمیرکار متخصص می تواند به شناسایی و رفع مشکلات احتمالی در مراحل اولیه کمک کند و از بروز مشکلات جدی تر و پرهزینه تر جلوگیری نماید. برای استفاده از این خدمات می توانید با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس بگیرید.