سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مرمت مسجد ۷۰۰ ساله فرومد سمنان

مرمت مسجد ۷۰۰ ساله فرومد سمنان

تور مسافرتی: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی اظهار داشت: مرمت حریم درجه یک مسجد جامع تاریخی فرومد انجام شد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، محمدصادق رضویان بااعلام این خبر اضافه کرد: مرمت حریم درجه یک مسجد جامع تاریخی فرومد با اجرای کاهگل و سیم گل بدنه ها، پی بندی و استقامت بخشی دیواره های بافت، اصلاح ناودان ها، اجرای ازاره سنگی، اجرای دیوار ساحلی و اصلاح پیاده راه روبروی مسجد جامع انجام شد.
وی با اشاره به مشارکت دهیاری و شورای روستای فرومد، در مرمت بافت تاریخی این منطقه اظهار داشت: این مشارکت، نقطه عطفی در زمینه افزایش تعامل سایر نهادها و بخش ها با میراث فرهنگی و حفظ بافت تاریخی منطقه است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی خاطرنشان کرد: مسجد جامع تاریخی فرومد سمنان ۷۰۰ سال قدمت دارد و تا کنون و در مراحل مختلف، کار مرمت این مسجد تاریخی انجام شده است.
وی ادامه داد: این بنا یکی از آثار پرارزش معماری دوره خوارزمشاهیان است، در مساحتی حدود ۸۲۰ مترمربع به صورت ۲ ایوانی تولید شده و متشکل از ۲ ایوان شمالی و جنوبی است.
مسجد جامع فرومد با شماره ۳۴۵ به ثبت آثار ملی رسیده است. روستای هدف گردشگری فرومد در بخش شرقی شهرستان میامی و در ۱۱۵ کیلومتری مرکز شهرستان و در مسیر میامی به سبزوار واقع است.