سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
پناه بردن شاهزاده های عرب به گردشگران

پناه بردن شاهزاده های عرب به گردشگران

تور مسافرتی: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که بیشتر درآمد خویش را از فروش نفت و مشتقات آن به دست می آورند، نگاهی به صنعت نوین گردشگری هم دارند؛ شاید برای درآمد بیشتر، شاید هم برای تصحیح تصویر نامطلوب جهانی خود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، برای نمونه، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس طی سال قبل میلادی بیش از ۵۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون درهم در بخش های مختلف گردشگری سرمایه گزاری نموده اند.
بنا بر آمار انتشار یافته در روزنامه البیان امارات، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سال قبل بیش از ۱۱۵۶ پروژه گردشگری احداث و راه اندازی کردند.
این در حالی است که کشورهای امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر و عمان بیشترین آمار را در جذب گردشگران به خود اختصاص داده اند.

ویزای دریای سرخ عربستان سعودی
البته در آمار بالا، باید به این واقعیت توجه داشت که بیشتر مسافر ورودی کشور عربستان سعودی را زائران حج تمتع و عمره تشکیل می دهند که خود چند میلیون نفر در هر سال هستند. هم اکنون سالانه ۲۰۰ هزار نفر (بدون احتساب ویزای حجاج) موفق به دریافت ویزای عربستان می شوند که آن ها هم عموما سرمایه گذاران و اقوام اتباع این کشور هستند و گردشگر های خارجی اجازه ورود به عربستان را تا قبل از این نداشتند.
اما حالا دولت عربستان در تغییرات جدید خود که البته هزینه های گزافی هم به این کشور تحمیل کرده، تمهیدی اندیشیده و اعلام نموده که از این پس اجازه می دهد تا گردشگران خارجی با دریافت ویزای توریستی به ۵۰ جزیره تفریحی در این کشور سفر کنند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از وستی، این منطقه تفریحی با مساحت بیش از ۳۴ هزار کیلومتر مربع میان منطقه املج و الجاف در سواحل دریای سرخ قرار دارد.
میزان سرمایه گذاری در این پروژه چهار میلیارد دلار اعلام شده است و همینطور ادعا شده که بعد از اتمام آن بیش از ۳۵ هزار فرصت شغلی جدید در عربستان سعودی تولید می گردد.
نام رسمی این طرح Red Sea (دریای سرخ) است که بعنوان منطقه اقتصادی ویژه در نظر گرفته شده است و برای آن، قوانین ساده سرمایه گذاری و کسب و کار و دریافت آسان ویزا منطبق با استانداردهای اروپایی در نظر گرفته شده است. ضمن آن که اعلام شده است، محدودیت های اسلامی در آن اجرا نمی گردد.
گویا این پروژه به صورت شرکت سهامی است که به صورت کامل متعلق به صندوق دولتی سرمایه گذاری عربستان سعودی است و اجراء و نظارت آن به شرکت های بریتانیایی با مدیران اروپایی واگذار شده است.
مکمل این طرح هم پروژه القدیه معرفی شده که گویا آن هم مقرر است شامل مراکز رفاهی و تفریحی در جنوب ریاض باشد.
شاهزاده های عربستان مدعی هستند، در صورت تحقق این رؤیا، کشورشان که تابحال در منظرهای فرهنگی جهانی وضعیت مطلوبی نداشته، به یکی از بزرگ ترین مراکز تفریحی جهان تبدیل می گردد.
آن ها این پروژه ها را “استراتژیک” اعلام نموده و مقرر کرده اند که باید تا سال ۲۰۲۲ میلادی به صورت کامل به بهره برداری برسد.
این طرح مقرر است طبق پیش بینی های روی کاغذ، سالانه بیش از ۱.۵ میلیون توریست خارجی به آمار ورودی عربستان غیر از مقوله ی حج ابراهیمی، اضافه کند.