سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
به بهانه دهمین سال افتتاح موزه آکروپولیس : بازدید از ویرانه های شهر باستانی آتن شروع می شود

به بهانه دهمین سال افتتاح موزه آکروپولیس : بازدید از ویرانه های شهر باستانی آتن شروع می شود

تور مسافرتی: به مناسبت دهمین سالگرد افتتاح موزه «آکروپولیس» یونان این موزه امکان بازدید از قسمتی از ویرانه های شهر باستانی « آتن » را برای علاقه مندان فراهم نموده است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا و به نقل از فرانس ۲۴، موزه « آکروپولیس» که بخش بزرگی از گنجینه شهر باستانی «آتن» را در خود جای داده است، این دفعه برای نخستین بار بازدید نزدیک و تردد در منطقه کاوشی ویرانه های شهر باستانی « آتن» را برای بازدیدکنندگان میسر کرده است.
این فضای ۴ هزار متر مربعی که در زیر موزه قرار دارد شامل ویرانه های حمام باستانی، خانه ها، چاه ها، خیابان ها و غیره می شود. این ویرانه ها به دوران منسوب به « یونان کلاسیک» باز می گردند.
مدیر موزه « آکروپولیس» بیان کرد: «بازدیدکنندگان می توانند در ویرانه های شهر باستانی « آتن» قدم بردارند و از نزدیک از آثار باستانی این شهر دیدن کنند.»
یکی از بخش های مهم این مکان تاریخی خانه یک فرد آتنی ثروتمند است که قدمت آن به قرن ششم بعد از میلاد باز می گردد.
با عنایت به اسناد تاریخی این مکان باستانی ۵۰۰۰ هزار سال پیش خانه نخستین مردمان «آتن» باستان بوده است.
این ویرانه ها برای نخستین بار در جریان ساخت و ساز موزه «آکروپوایس» در فاصله زمانی سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ کشف شد، اما قبل از این تنها قسمتی از این ویرانه ها بوسیله کفپوش شیشه ای در ورودی مشخص بود.

آثار باستانی که در جریان کاوش این منطقه کشف شده اند، بعدها در همین موزه به نمایش عموم گذاشته خواهند شد.
این موزه که بر روی تپه ی « آکروپولیس» واقع شده است خانه مجسمه های نفیس یونان باستان همچون آثار باستانی معبد «پارتنون» یکی از تاثیرگذارترین بناهای تمدن غرب نیز است.
از زمان افتتاح موزه « آکروپولیس» در سال ۲۰۰۹، این موزه تابحال میزبان ۱۴.۵ بازدیدکننده بوده است.
این موزه که توسط معمار برجسته سوئیسی-فرانسوی طراحی شده است، در سه طبقه آثار باستانی دوران طلایی آتن را به نمایش می گذارد و یکی از دو مکان دیرینه شناسی مهم یونان به شمار می آید.

منبع: