سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
۱ و چهار دهم میلیارد توریست از کجا به کجا سفر می کنند

۱ و چهار دهم میلیارد توریست از کجا به کجا سفر می کنند

به گزارش تور مسافرتی رکورد ۱.۴ میلیارد توریست بین المللی پارسال میلادی در حالی رقم خورد که بد نیست بدانیم این گردشگر ها از کدام مناطق جهان بودند و بیشتر چه مقاصدی را یرای سفر خود انتخاب کردند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از گاردین، صنعت توریسم همچنان روند رو به رشد خویش را حفظ نموده و بر مبنای اعلام سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ میلادی در مجموع ۱.۴ میلیارد نفر برای تعطیلات خاک کشور خویش را ترک کردند که رشد ۶ درصدی را در مقایسه با سال قبل آن نشان داده است.
این روند صعودی باز هم بر اهمیت صنعت توریسم در اقتصاد جهانی تاکید می کند، به طوریکه سهم این صنعت از اقتصاد در سال ۲۰۱۸ به ۱.۷ تریلیون دلار رسید که برابر با ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان است. حتی سازمان جهانی گردشگری (WTO) هم برای به روز رسانی اطلاعات این رشد سریع در عرصه گردشگری بین الملل که فراتر از پیشبینی هاست با مشکل رو به رو شده است.
در سال ۱۹۵۰ میلادی تنها ۲۵ میلیون توریست بین المللی در سراسر جهان وجود داشت و این رقم در سال ۱۹۷۰ به ۱۶۶ میلیون و در سال ۱۹۹۰ به ۴۳۵ میلیون نفر افزایش یافت که رشد خطوط هواپیمایی بزرگ در سراسر جهان از مهم ترین عوامل این رشد بود.
گردشگری بین المللی از آخر جنگ جهانی دوم تا کنون رشد قابل ملاحظه ای داشته است