سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
نمایشگاه مصر باستان در فرانسه رکورد زد

نمایشگاه مصر باستان در فرانسه رکورد زد

به گزارش تور مسافرتی نمایشگاه بزرگی از مجموعه آثار کشف شده در مقبره «توت عنخ آمون» فرعون مصر باستان، رکورد بازدیدکنندگان را برای یک نمایشگاه در فرانسه شکست.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، تالار «Villette» واقع در شمال شرقی پاریس که میزبان نمایشگاه « توت عنخ آمون: گنجینه فرعون طلایی» است، تابحال بیشتر از ۱.۳ میلیون بلیت به فروش رسانده و موفق شده به پربازدیدترین نمایشگاه در تاریخ فرانسه تبدیل گردد. بیشتر از ۱۳۰، ۰۰۰ بلیت پیش از افتتاح این نمایشگاه در ماه مارس، پیش فروش شده بود.
قبل از این رکورد پربازدیدترین نمایشگاه فرانسه به نمایشگاه کوچکی از مجموعه آثار «توت عنخ آمون» در سال ۱۹۶۷ با ۱.۲ میلیون بازدیدکننده تعلق داشت.
یک نمایشگاه اختصاصی آثار «کلود مونه» هم در سال ۲۰۱۰ حدود ۹۱۱، ۰۰۰ بازدیدکننده داشت.
این نمایشگاه که بزرگترین مجموعه آثار باستانی مقبره «توت عنخ آمون» خارج شده از قاهره به حساب می آید، برای آخرین بار در چارچوب یک تور نمایشی در کشورهای مختلف به معرض نمایش گذاشته می شود. مقرر است بعد از اتمام این تور نمایشی، مجموعه آثار مقبره « توت عنخ آمون» برای همیشه به «موزه بزرگ مصری» در نزدیک اهرام « جیزه» منتقل شود.
یکی از جاذبه های بزرگ این نمایشگاه مجسمه نگهبان است که بعنوان نگهبان در مقبره فرعون قرار داده شده بود. بیشتر از ۱۵۰ اثر در این نمایشگاه نمایش داده می شوند که ۶۰ اثر باستانی آن تابحال هیچگاه از مصر خارج نشده بودند.
یک تابوت مینیاتوری طلا کاری شده که کبد فرعون بعد از روند مومیایی کردن در آن قرار داده شده بود، یک تخت طلاکاری شده چوبی با پایه های حکاکی شده به شکل شیر که احیانا برای مراسم تدفین فرعون طراحی شده است، حلقه های نفیسی که در انگشتان «توت عنخ آمون» کشف شده بود در کنار جواهرات فراوانی که بدن او را مزین کرده بودند و صندل های طلایی که در مقبره او قرار داشتند هم در این نمایشگاه دیده می شوند.
این نمایشگاه اطلاعات جدیدی درباره دودمان «توت عنخ آمون» به کمک بررسی های انجام شده بر مومیایی ۳۳۰۰ ساله فرعون طلایی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. این آثار باستانی که در مقبره «توت عنخ آمون» قرار داشتند در سال ۱۹۲۲ و توسط دیرینه شناس بریتانیایی «هاوارد کارتر» کشف شدند.
بعد از پاریس، گالری «ساعتچی» واقع در لندن از ماه نوامبر میزبان این مجموعه خواهد بود.
این نمایشگاه که از بیست و سوم مارس شروع به کار کرده است، بعد از یک هفته تمدید فعالیت خویش را تا بیست و دوم سپتامبر ادامه خواهد داد.