سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
خانه مستوفی الممالک را ابزار نبینید مستوفی الممالک را در چشم می کنند، شاید زنده بماند

خانه مستوفی الممالک را ابزار نبینید مستوفی الممالک را در چشم می کنند، شاید زنده بماند

به گزارش تور مسافرتی یک سال از سر و صدای یکی دو ماه وزارت ارتباطات برای گرفتن تصمیمی درست و مرمتی مناسب و در خور یکی از ارزشمندترین خانه های تاریخی درست در قلب تهران می گذرد، هر چند آن سروصداها چند ماه بعد خوابید، اما این دفعه و پس از گذشت یک سال، بازهم نوبت به «عمارت مستوفی» رسید، ولی این دفعه فراکسیون پاسخگوی مجلس پا جلو گذاشته تا شاید خانه را به نوایی برساند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، خیابان ۱۵ خرداد – گلوبندک-، کوچه بادامچی، پس از چاله حصار کوچه «مستوفی»، تنها عمارت باقی مانده با سقف شیروانی و دیوارهای سفید و سرستون هایی که امروز این خانه را نام «مستوفی الممالک» زنده نگه داشته اند. هیچ چیز از خانه تغییر نکرده، به جز جارویی که انگار تازه کف حیاط خورده تا تمیزی اش بیشتر به چشم بیاید، حتی وقتی پایه های چوبی محافظت کننده از بنا در فضای زیرزمین خانه و اتاق شاه نشین آن تلاش می کنند تا سقف ها را نگه دارند.

البته تفاوتِ دیگری که به چشم می تواند این خانه را نونوار نشان دهد، دست کاری هایی است که گروه های فیلم بردار برای تبدیل فضای خانه به لوکیشن مورد نظرشان در بخش هایی از آن انجام داده اند، از سینمایی «خوب، بد، جلف» گرفته تا مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» که یکی از اتاق های کناری را قرمز کرده اند. حالا خانه سرپاست درست مانند زمان هایی که مسئولان مختلف در دستگاه های مختلف قصد بازدید از خانه را داشته اند و جارو و آب، نقش مؤثری در تمیزی اش داشته است.

هر چند در طول یکی دو سال قبل و به خصوص پس از پیگیری های اندک وزیر ارتباطات تصمیم هایی برای کاربری خانه پس از احیا گرفته شد، اما مسئله این است که قدم اول را برای حفاظت خانه برنداشتند تا کارهای بعدی اش را به سرانجام برسانند.
تزئینات اتاق پروانه که احیانا در زمان تبدیل خانه به لوکیشن پوشانده شده اند