سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رئیس کلانتری ۱۰۹ بهارستان: عتیقه های هزاره اول پیش از میلاد در پایتخت کشف شد

رئیس کلانتری ۱۰۹ بهارستان: عتیقه های هزاره اول پیش از میلاد در پایتخت کشف شد

تور مسافرتی: رئیس کلانتری ۱۰۹ بهارستان از دستگیری فردی در ارتباط با خرید و فروش اجناس قدیمی میراث فرهنگی آگاهی داد که قدمت شان مربوط به هزاره اول پیش از میلاد مسیح است.

سرهنگ کیومرث حسنوند در حاشیه طرح رعد ۲۹ در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح این خبر اظهار نمود: روز شنبه هفته جاری به دنبال تماس شهروندان با پلیس مشخص شد فردی حدودا ۳۹ ساله در حال خرید و فروش اجناس قدیمی در یک پاساژ در محدوده کلانتری ۱۰۹ بهارستان است.
وی اضافه کرد: به قید فوریت تیمی از ماموران عملیات کلانتری در این پاساژ حضور بهم رساندند که مشخص شد آقایی صاحب یک مغازه در پاساژ کنار خرید و فروش اجناس دیگر مبادرت به معامله اجناس با ارزش میراث فرهنگی می کند.

رئیس کلانتری ۱۰۹ بهارستان با اشاره به مکشوفات به دست آمده از این فرد اظهار داشت: با تایید این مساله و هماهنگی های قضائی، متهم در محل دستگیر شد و از داخل مغازه وی اموالی از قبیل ۵۳ عدد سکه، ۱۶ عدد گرز، سر تبر، جمجمه های کوچک حیوانات، مجسمه سر اژدها، گلدان های قدیمی، هشت عدد دستبند یک عدد گرز به همراه جاشمعی های قدیمی کشف شد.
وی با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده ای به مقام محترم قضائی عرضه شد، اظهار داشت: طی هماهنگی با مسئولان میراث فرهنگی مشخص شد این اجناس مربوط به هزاره اول پیش از میلاد هستند و قیمت اجناس توسط کارشناسان میراث فرهنگی در حال برسی است.

منبع: