سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
موسوی: قطع اینترنت ضروری بود

موسوی: قطع اینترنت ضروری بود

به گزارش تور مسافرتی سخنگوی وزارت خارجه اعلام نمود: در ششم دسامبر(۱۵ آذر ) نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و کشورهای ۱+۴ در سطح معاونین وزرای خارجه این کشورها انجام می شود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، سیدعباس موسوی در نشست خبری امروز خود اضافه کرد: در این جلسه آخرین تحولات مربوط به برجام مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این نشست در وین برگزار می شود اظهار داشت: احیانا این نشست در این شهر برگزار می شود.
این دیپلمات کشورمان در پاسخ به این پرسش که چندی قبل وزارت خارجه با عنایت به تحولات رخ داده درعراق به شهروندان ایرانی سفارش کرد که به این کشور سفر نکنند و سفرهای زیارتی به این کشور نیز قطع شده بود. آیا در جریان هستید که این سفرها بار دیگر شروع شده است یا نه؟ گفت: من در جریان از سرگیری مجدد سفرهای زیارتی به این کشور نیستم ولی با عنایت به شرایط موجود در عراق سفارش های مسافرتی ما در مورد این کشور کماکان سر جای خود است و طبیعی است که افراد موقعی می توانند در آسایش به یک کشور سفر کنند که در آنجا حداقل امنیت تضمین شده باشد.
وی افزود: آژانس های گردشگری برای پیگیری این مساله می توانند این مساله را با وزارت خارجه و نمایندگی های ما در عراق مطرح کنند و گزارشی از آخرین وضعیت آنجا دریافت نمایند و پس از آن برای انجام سفر به این کشور برنامه ریزی کنند.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این پرسش که اخیرا ویدیویی در رسانه های ترکیه انتشار یافته که گفته می شود در این ویدیو نشان میدهد که فردی ایرانی در ترکیه به قتل رسیده است و بعضی از ادعاها بیان کننده این مساله است که این فرد مدیر یکی از کانال های تلگرامی است. آیا سرکنسولگری ایران در مورد صحت این ویدیو و مسائل انتشار یافته در آن پیگیری هایی انجام داده است، اظهار داشت: طبیعتا پیگیری وضعیت این فرد بعنوان یک فرد ایرانی مورد توجه وزارت خارجه و نمایندگی ایران در ترکیه است. ما منتظر گزارش رسمی مقامات قضایی و امنیتی ترکیه در این زمینه هستیم و آماده هستیم که کمک های کنسولی نیز در این ارتباط ارائه دهیم و همانطور که گفتم برای مشخص شدن جزئیات این مساله و علت آن منتظر دریافت گزارش های رسمی از طرف مقامات ترکیه هستیم.
سخنگوی وزارت خارجه همین طور در مورد سفر چندی قبل فرمانده کل ارتش پاکستان به تهران و جزئیات گفت وگوهای وی با مقامات ایران اظهار کرد: در مسافرت مهم فرمانده کل ارتش پاکستان به تهران ایشان دیدارهایی با مقام های ایران داشتند و در این دیدارها طیفی از مسائل و موضوعات مختلف همچون در ارتباط با روابط دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی عنوان شد.
وی اضافه کرد: در این دیدارها در مورد آخرین وضعیت مرزبان های ایرانی که توسط گروه های تروریستی ربوده شده و به این کشور منتقل شدند نیز بحث و گفت و گو شد.
موسوی با اشاره به اینکه مسائل منطقه ای نیز جزء موضوعاتی بود که در این رایزنی ها عنوان شد و در این ارتباط اشاره کرد: پاکستان همچون کشورهایی است که با عنایت به رابطه خوبی که با ایران دارد مشتاق کاهش تنش بین کشورهای منطقه است و در واقع انجام گفت و گو و همکاری بین کشورهای این منطقه می باشد. ایران نیز از حسن نیت پاکستان استقبال کرده و ما از اقداماتی که موجب کاهش تنش و افزایش همگرایی در منطقه شود حمایت می نماییم.
سخنگوی وزارت خارجه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به عملکرد معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه تصریح کرد: این معاونت یکی از فعال ترین معاونت های وزارت خارجه است.
وی در همین چارچوب اظهار داشت: البته همانطور که ما بارها گفته ایم وزارت خارجه کار تصدی گری در امور اقتصادی نمی کند و تنها کاری که می کند بسترهای لازم را برای کار اقتصادی خارجی و کاهش موانع انجام می دهد که ما در این راستا در حال برداشتن گام هایی هستیم و به وظایف خود در این ارتباط عمل می نماییم.
سخنگوی وزارت خارجه در ادامه نشست خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار یکی از رسانه های خارجی در خصوص اینکه با عنایت به قطع اینترنت در طول یک هفته گذشته در ایران این مساله موجب قطعی اینترنت بعضی از سفارتخانه های خارجی در ایران شده بود و آنها در انجام امور روزمره خود همچون امور کنسولی برای اتباع ایرانی با مشکل روبرو شده بودند و آیا وزارت خارجه تدابیری اندیشیده تا در صورت بروز چنین مسائلی بار دیگر آنها با مشکل روبرو نشوند، گفت: در روزهایی که این صورت گرفت این اقدام ضروری بود. شما می دانید که ممکنست گاهی از یک ابزار مشروع عده ای به صورت نامشروع استفاده کنند و طبیعی است که در چنین شرایطی مقامات مسئول به فکر چاره بیفتند که شرایط را کنترل کنند.
موسوی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران دسترسی آزاد اطلاعات را به رسمیت شناخته است و ابزارهای لازم در این زمینه در کشورمان برقرار است، اظهار داشت: البته طبیعی است که در موقع بحران ها ما گاهی با این محدودیت ها مواجه شویم. من می خواهم در این زمینه یک مثالی بزنم. مثلا وقتی یک منطقه آتش می گیرد. شما به جهت اینکه آتش شعله ور نشود مجبور می شوید که گاز آن منطقه را قطع کنید و این به معنای محروم کردن مردم آن منطقه از این مساله نیست. بلکه برای جلوگیری از گسترش آتش این قطعی صورت گرفته است.
وی در ادامه پاسخ خود به خبرنگار اضافه کرد: در مورد سفارتخانه های خارجی، شرکت ها و خبرنگاران خارجی از همان اول تمهیداتی اندیشیده شد و تا آنجا که می دانم وزارت ارشاد اقداماتی را برای خبرنگاران خارجی جهت برخورداری آنها از اینترنت انجام داد. به سفارتخانه های خارجی در تهران نیز تسهیلاتی داده شد و راهکارهایی به آنها ارائه شد که آنها بتوانند امور جاری و کنسولی خودرا در این شرایط انجام دهند و الان نیز که اینترنت در همه کشور برقرار شده است.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این پرسش که با عنایت به اتفاقاتی که در کشور رخ داد، بعضی از مقامات آمریکایی مدعی شدند که این اتفاقات با عنایت به فشار حداکثری آمریکا مقابل ایران صورت گرفته و از دیگر سو آیا این اتفاقات تاثیری در مذاکرات و سیاست خارجی ایران داشت؟ گفت: همانطور که اشاره کردم اتفاقات رخ داده اتفاقات ناخوشایندی بود و این اتفاقات با عنایت به ناآرامی های غیرقانونی که گاهی انجام شد بر تمام شئون زندگی ما و مردم ما اثر گذاشت.
موسوی افزود: اینکه عده ای خیال کنند بر اثر فشارها و اقداماتی که آنها مقابل ایران انجام داده اند این اتفاقات رخ داده است من چنین چیزی را قبول ندارم. البته سوء استفاده آنها از این وقایع را رد نمی کنم. اسناد در این زمینه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه بعضی از کشورهایی که از اغتشاشگران حمایت کردند در چند ماه گذشته به دنبال وارد کردن فشار حداکثری به مردم ایران بوده و هستند، اظهار داشت: در چنین شرایطی ایران آنقدر از استواری برخوردارست که دست به اصلاحات اقتصادی می زند.
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به وظایف وزارت خارجه اشاره کرد: من خیلی اثر ویژه ای ناشی از این اتفاقات بر روی این مسئله و وظایف نمی بینم و امیدوارم که بقیه کشورها نیز به خودشان بیایند و دست از دخالت در امور دیگر کشورها بردارند.
موسوی در پاسخ به این پرسش که آیا سفیر ایران در کرواسی با برانکو سرمربی سابق پرسپولیس برای تصدی گری او بر تیم ملی رایزنی و گفت و گو کرده است، اظهار داشت: اطلاعات من در مورد این مساله در همان اندازه ای است که در اخبار انتشار یافته و چیزی بیشتر از آن نمی دانم.
وی همچنین در مورد زمان برگزاری کمیسیون مشترک ایران و ترکیه و تعیین زمان دقیق آن اظهار داشت: در مورد تعیین زمان دقیق آن همچنان در حال رایزنی با مقامات ترکیه هستیم و هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است.
این دیپلمات کشورمان در مورد گزارش اخیر نیویورک تایمز در مورد اسنادی که بیان کننده حضور ایران در عراق است و مواردی که در این اسناد به سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران نسبت داده شده است، گفت: با بررسی های اولیه ای که صورت گرفت. این اسناد ادعایی مورد تایید نیست و گشتن رد پای ایران در کشور همسایه عراق که رابطه عمیقی بین دو کشور وجود دارد و شاهد پیوندهای ناگسستنی بین دو ملت ایران و عراق هستیم کار دشواری نیست و نیازی به سندسازی و جعل ندارد.
موسوی با تاکید بر اینکه ما چیز پنهانی در عراق نداریم، اظهار نمود: در زمان حمله داعش به عراق ایران به صورت علنی و به درخواست دولت عراق در این کشور حضور پیدا کرد تا به دولت و مردم این کشور برای مبارزه با داعش کمک نماید.
وی در مورد سردار قاسم سلیمانی نیز اظهار داشت: شخص سردار سلیمانی بعنوان یک چهره اثرگذار، طبیعی است که مورد بغض بعضی از افراد باشد و آنها بخواهند چهره محبوب ایشان را مخدوش کنند.
سخنگوی وزارت خارجه در بخش دیگری از صحبت های خود در نشست مطبوعاتی اش با خبرنگاران با اشاره به اتفاقات اخیر در ایران اظهار داشت: اتفاقات رخ داده ناخوشایند بود و از آن ناخوشایندتر دخالت شخصیت ها و کشورهای بیگانه در امور داخلی ایران بود.
وی با اشاره به اینکه ما اعتراض مردم را حق آنها می دانیم و در قانون اساسی نیز بر این مساله تاکید گردیده است، اشاره کرد: ما تجمعات مسالمت آمیز در کشور را به رسمیت می شناسیم و در سال های گذشته شاهد برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز از طرف مردم بوده ایم و مردم اعتراضات خودرا در مورد بعضی از مسائل بیان نمودند.
وی با اشاره به اینکه حساب اغتشاشگران و سوء استفاده کنندگان از بسترها برای اعتراض از مردم جدا است، اظهار داشت: در واقع حساب مردم از گروه هایی که خط گرفته بودند و مسلحانه وارد این عرصه شده اند، جداست.
وی اضافه کرد: امیدواریم کشورهایی که دانسته یا نادانسته که بیشتر بنظر می رسد دانسته از اغتشاشگران حمایت کرده اند مسئولیت این اقدام خودرا بپذیرند، اظهار داشت: در جریان این اعتراضات شاهد انجام اقداماتی از طرف گروه های تروریستی بودیم و از دیگر سو از بعضی از کشورها نیز تعجب می نماییم که سطح وزیر خارجه و یا سخنگوی خودرا به حدی پایین آورده بودند که از اغتشاشگران می خواستند از اقدامات آشوبگرانه خود فیلم گرفته و برای آنها ارسال نمایند و این مایه تاسف است.
وی اقدام بعضی از کشورها در پشتیبانی از اغتشاشگران را دخالت در امور داخلی ایران عنوان نمود و اظهار داشت: به آنها سفارش می نماییم که آنها راهپیمایی هایی که این روزها همچون امروز در ایران برگزار می گردد را ببینند تا مشاهده کنند که مردم واقعی در کشور ما چه کسانی هستند.
این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین با اشاره به اینکه امروز فرستاده ویژه کره جنوبی به ایران سفر می کند در مورد علت این سفر اظهار نمود: با عنایت به بدهی هایی که کره جنوبی به ایران داشت در مقطعی رئیس کل بانک مرکزی ایران به سئول سفر کرد و در آنجا توافق شد که از منابع ما در آنجا برای خرید بعضی از اقلام همچون دارو استفاده گردد. پس از تحریم جدید بانک مرکزی توسط آمریکا آنها (کره جنوبی) بر خلاف توافق عمل کردند و گفتند که امکان انجام این امور را ندارند. این مسئله موجب اعتراض شدید ایران شد و به دنبال این تحولات آنها خواستند که فرستاده ویژه ای را به ایران اعزام کنند که ما نیز پذیرفتیم.
موسوی با اشاره به اینکه ما امیدواریم کره جنوبی در اقدام خلاف قانونی خود تجدید نظر کند و صادرات اقلام از این کشور به ایران از سر گرفته شود، اشاره کرد: آنها خود موانعی را در این ارتباط ایجاد کردند و الان باید این موانع را برطرف کنند.
وی همچنین در مورد صحبت های اخیر عادل الجبیر و تعیین شرط و شروط از طرف وی برای مذاکره با ایران همچون اینکه دیگر حادثه ای مثل آرامکو تکرار نشود، اظهار نمود: آقای عادل الجبیر هر از گاهی سخنانی را بیان می کند که این سخنان با واقعیت ها در منطقه مطابقت و همخوانی ندارد.
وی اظهار داشت: ما همواره اعلام نموده ایم که خواستار گفت و گو با همسایگان مان هستیم و همسایگان اولویت ما محسوب می شوند ولی این مساله نباید آنها را به این توهم بیندازند که هر گونه می خواهند شرط و شروط بگذارند و سیاست هایی را القا کنند که وجود خارجی ندارند.
وی با اشاره به اینکه ما در عمل نشان داده ایم که همسایگان اولویت اصلی سیاست خارجی ایران هستند و در این زمینه به چه میزان جدی هستیم، افزود: اینکه برخی این فرصت ها را با تعیین شرط و شروط هایی از دست می دهند به خودشان مربوط می شود.
این دیپلمات کشورمان همین طور در پاسخ به سوالی در ارتباط با حکم اخیر دادگاهی در آمریکا برای پرداخت غرامت ۱۸۰ میلیون دلاری از طرف ایران به جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست گفت: آقای جیسون رضائیان برمبنای شواهد، مدارک و اعترافاتی که خود ایشان در محیط باز و آرامی انجام داده است متهم امنیتی است. ایران همان زمان با عنایت به جرمش برای او مجازاتی تعیین کرد ولی در ارتباط با این مجازات تخفیف داده شد و این مجازات به حبس تبدیل شد.
وی افزود: بعد از مدتی وی برمبنای مصوبه شورای عالی امنیت ملی و در قالب هایی مورد عفو قرار گرفت و پرونده بازداشت مورد تبادل قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ایران به وی لطف کرد در حالی که می توانست مجازات سنگینی به او بدهد چونکه جرم او محرز بود افزود: ایشان از وضعیت خودشان سوءاستفاده می کند و این از عجایب روزگار است.
وی با اشاره به اقدام دادگاه آمریکایی در دادن چنین حکمی اظهار نمود: به مقامات قضایی آمریکا سفارش می نماییم که گول نخورند و حواسشان باشد که در چه وادی قدم می گذارند.
وی همچنین با اشاره به سوء استفاده مقامات آمریکایی از پول های بلوکه شده ایران در این کشور و صدور احکام این چنینی با عنایت به این اموال اظهار نمود: آنها پول های ایران را به صورت غیر قانونی در آنجا نگه داشته اند و اساسا روزی روزگاری این اموال به خزانه ما بازمی گردد. ما در چندین موارد برمبنای اقدامات قانونی که انجام داده ایم توانسته ایم پول هایی که بلوکه شده است را پس بگیریم و الان آنها از پول های بلوکه شده ما ولخرجی می کنند ولی اساسا روزی این پول ها را از آنها خواهیم گرفت و به ملت ایران باز خواهد گشت.
این دیپلمات کشورمان در پاسخ به سوالی که ایران چندی قبل اعلام نمود گزارشی از حمله به کشتی ایرانی (سابیتی) در دریای سرخ به شورای امنیت سازمان ملل داده است و الان این گزارش و بررسی آن در چه مرحله ای است، اشاره کرد: آنها در حال بررسی این گزارش هستند و ما اعلام نموده ایم که برمبنای شواهد و قرائن این حمله توسط موشک یا توسط بعضی از ابزارهای تخریبی بزرگ انجام شده است. ما منتظر هستیم که ببینیم چه اقدامی از طرف آنها در مورد این گزارش صورت می گیرد.
این دیپلمات اشاره کرد: ایران این حق را برای خود محفوظ داشته است که وقتی به صورت قطعی محرز شد که کدام کشور در این قضیه نقش داشته است پاسخ لازم را در موقع مناسب به آن بدهد.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با شکایت ایران از بعضی از رسانه های فارسی زبان به سازمان آفکام به خاطر نوع عملکردشان در ارتباط با تحولات اخیر در ایران تصریح کرد: ما بارها اعلام کردیم که در اتفاقات اخیر حساب مردم را از اغتشاشگران جدا می دانیم. شاهد این بودیم که بعضی از بیگانگان از این اغتشاشگران حمایت می کردند. این حمایت ها، به صورت امنیتی و رسانه ای بود. چنانچه بعضی از رسانه های فارسی زبان برنامه های عادی خودرا لغو کرده بودند و برنامه فوق العاده پخش می کردند و تشویق به آشوبگری می کردند تا این اعتراضات مردمی را به سمت دیگری سوق دهند عملکرد آنها در این زمینه مستندسازی شده و به آفکام گزارشی در این ارتباط ارائه شده، شکایت هایی نیز در مورد این نوع حمایت ها تنظیم کرده ایم که آنرا ارائه خواهیم کرد. آنها باید پاسخگوی اقدامات شرورانه خود در کشور ما که با پشتیبانی از اغتشاشگران و گروه های تروریستی که گاهی مسلح نیز بودند انجام دادند باشند.
موسوی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تهدید آمریکایی ها در مورد لغو معافیت های هسته ای ایران اشاره کرد: ما مقامات آمریکایی را در موقعیتی نمی بینیم که بخواهند در مورد تعهدات ما در برجام اظهار نظر کنند چون آنها از این توافق خارج شده اند. به آنها ارتباطی ندارد که ایران درباب تعهدات خود چه کاری انجام می دهد.
وی همین طور به همکاریهای ایران با آژانس اشاره نمود و اظهار داشت: گزارش های مختلفی که آژانس منتشر نموده است نشان دهنده عمق همکاریهای ایران و آژانس است. ایران با این نهاد بین المللی در تعامل است و امیداریم آژانس در دوران جدید و مدیریت جدید خود فارغ از سوگیری های سیاسی و فشار بعضی از کشورها بی طرفی خودرا حفظ کند و ایران نیز با حسن نیت به همکاریهای خود با آژانس ادامه خواهد داد.
سخنگوی وزارت خارجه در مورد اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب در خصوص اینکه اقدام ایران در پذیرش سفیر جدید یمن خلاف مصوبات شورای امنیت است، اظهار داشت: ما این انتقاد را رد می نماییم، به نظر ما دولت مستقر در صنعا دولتی قانونی می باشد که مراودات منطقه ای و جهانی دارد و مورد گفت وگوی کشورهای مختلف همچون کشورهای اروپایی و سازمان ملل است. در همین چارچوب نماینده دولت یمن بعنوان دولت مستقل و قانونی در این کشور در تهران حضور پیدا کرده است و بعنوان سفیر مشغول به فعالیت است. طبیعی است که دولت یمن به بعضی از کشورها سفیر اعزام کند و ایران نیز سفیر آنها را پذیرفت و با آنها تعامل دارد.
موسوی همین طور در مورد تلاش بعضی از کشورهای فرامنطقه ای برای ایجاد ائتلاف در خلیج فارس و تنگه هرمز به بهانه مقابله با اقدامات ایران تصریح کرد: ما هر گونه حضور و نقش آفرینی نیروهای بیگانه در منطقه را رد می نماییم و معتقدیم که حضور آنها موجب افزایش تنش در منطقه و بی ثباتی خواهد شد. ما به همسایگان خود اعلام نموده ایم که امنیت خریدنی و وارداتی نیست. مبنای ایجاد امنیت در منطقه مشارکت همه کشورهای منطقه در این زمینه است.
وی افزود: همه کشورهای منطقه در ایجاد امنیت در منطقه نقش دارند و طرح ایران در همین راستاست.
این دیپلمات اضافه کرد: امیدواریم کشورهای منطقه به این طرح خیرخواهانه ایران پاسخ مثبت دهند و بعضی از آنها دست از توهم بردارند و بدانند حضور کشورهای فرامنطقه ای موجب تنش خواهد شد.
موسوی با اشاره به اینکه تا کنون سه کشور به نامه رئیس جمهور در مورد طرح صلح امید پاسخ داده اند، گفت: احیانا دیگر کشورها در حال بررسی این طرح هستند.
وی در این جلسه مطبوعاتی ضمن محکوم کردن صحبت های وزیر دفاع فرانسه در کنفرانس منامه گفت: ایشان در این جلسه بعضی سخنان نامربوطی را مطرح نمودند که از دید ما محکوم است. او در این جلسه آمریکا را تشویق به نقش آفرینی بیشتر مقابل کشورهای منطقه کرد. ما این اقدامات و اظهارات را سازنده نمی دانیم و بر خلاف سیاست های اعلام شده از طرف مقامات این کشور قلمداد می نماییم.
موسوی در همین رابطه اظهار داشت: بنظر می رسد تناقضی بین صحبت های وزیر خارجه فرانسه و وزیر دفاع این کشور و آنچه که در جلسات علنی و خصوصی مقامات این کشور به ما می گویند وجود دارد.
وی در این نشست در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به اربیل و دیدار وی با مقامات این منطقه و اینکه آیا این سفر ممکنست در روابط ایران و اربیل تاثیر منفی بگذارد و آمریکایی ها تلاش کنند این روابط را تحت تاثیر قرار دهند، اظهار داشت: روابط ما با دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان که آنرا قسمتی از عراق می دانیم رابطه خوبی است. از گذشته روابط ما مثبت بوده است. ایران در موقع سختی ها به کمک دولت مرکزی عراق و دوستانمان در اقلیم رفته و به آنها کمک کرده است.
موسوی اشاره کرد: شاهد یک بدسلیقگی از طرف آقای پنس بودیم که او بر خلاف رویه دیپلماتیک سفر مستقلی به این منطقه کرد، در حالی که پایتخت دولت عراق بغداد است و باید همه روابط مناسبات از کانال دولت مرکزی بغداد عبور کند.
وی با اشاره به اینکه ما به این مانور تبلیغاتی بی حاصل توجهی نمی نماییم، اظهار داشت: دوستان ما در اقلیم نیز به این مسائل توجه نمی کنند و روابط ما با آنها محکم تر از آن است که آمریکا بخواهد در آن خللی ایجاد کند.
سخنگوی وزارت خارجه همین طور در این جلسه با ارائه گزارشی از سفرهای اخیر بعضی از مقام های خارجی به تهران و با اشاره به اینکه این رفت و آمدها ادامه دارد، اظهار داشت: چند مقام ارشد کشورمان نیز سفرهایی به دیگر کشورها خواهند داشت که بعد از نهایی شدن اطلاع رسانی می شود.
وی همین طور در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات بعضی از مقامات آمریکایی و متحدان آنها برای افزایش فشار به ایران به دنبال حوادث اخیر در کشور اظهار داشت: حمایت هایی که آنها از اغتشاشگران کردند دخالت در امور داخلی ایران و در امتداد سیاست های خصمانه و فشار حداکثری است که مقامات آمریکا مقابل تهران پیگیری می کنند.
وی اظهار داشت: این اظهارات و مداخلات را از باب خیرخواهی و دوستی با ملت ایران نمی دانیم آنها به دنبال زنده کردن تنش ها و افزایش آن در ایران هستند.
وی افزود: برای مقابله با این فشارها و تهدیدها اقداماتی از نوع بررسی های حقوقی و مستندسازی انجام شده که آنرا به مراجع بین المللی ارائه می نماییم.
موسوی در این جلسه هفته بسیج را تبریک گفت و همین طور ۱۰ آذر، روز مجلس را گرامی داشت و بر نقش و جایگاه مجلس اصرار کرد.
وی در این ارتباط اضافه کرد: دولت و وزارت خارجه رابطه خوبی با مجلس دارند و بارها آقای ظریف در مجلس حضور پیدا کرده و به سوالات نمایندگان پاسخ داده است و این روند تعاملی ادامه خواهد داشت.