سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون گردشگری اعلام کرد افزایش ۳۵ درصدی سفر گردشگران ترک به ایران

معاون گردشگری اعلام کرد افزایش ۳۵ درصدی سفر گردشگران ترک به ایران

به گزارش تور مسافرتی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: در طول یک سال قبل تعداد توریستهایی که از ترکیه وارد ایران شدند به نسبت سال های قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی “ولی تیموری” در نشست با “محمت تاشکین” رایزن فرهنگی و گردشگری ترکیه در تهران که با هدف بررسی وضعیت تبادلات گردشگری دو کشور و تقویت روابط دو طرفه تشکیل شد؛ اظهار داشت: در طول یک سال قبل تعداد توریستهایی که از ترکیه وارد ایران شدند به نسبت سال های قبل افزایش قابل توجهی داشته است و نسبت به مدت زمان مشابه پارسال با ۳۵ درصد رشد تغییرات مواجهه بوده است.
معاون گردشگری با اشاره به اینکه برای تقویت تعاملات گردشگری دو کشور علاوه بر ارتباط هر چه بیشتر بخش خصوصی دو کشور، احتیاج به افزایش تعامل و رفت و آمدها بین مسئولین دولتی مرتبط هم وجود دارد؛ اضافه کرد: ازاین رو برگزاری نشست مشترک گردشگری (B to B) با همکاری بخش خصوصی و دولتی طرفین تا پیش از آخر سال جاری می تواند فراهم کننده بستر لازم جهت تقویت ارتباطات مورد نظر باشد.
رایزن فرهنگی ترکیه در تهران هم نسبت به حضور فعال در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در دهه آخر بهمن ماه سال جاری اعلام آمادگی کرد.
همچنین توافق شد نشست مشترک بخش های خصوصی گردشگری ایران و ترکیه در دی ماه سال جاری در شهر تهران برگزار گردد.